Now showing items 21-40 of 287

  • Automatické počítaní lidí z panoramatické fotografie 

    Blucha, Ondřej
    Tato bakalářská práce se zabývá automatickým počítáním lidí z panoramatické fotografie. Toto je velmi užitečné pro počítání velkého počtu lidí, například na stadionech nebo na koncertech. Skládá se ze dvou částí. První ...
  • Grafické rozhraní pro deskové hry na platformě Android 

    Káčerik, Martin
    Tato bakalářská práce se zabývá zobrazením třírozměrné scény deskové hry. Popisuje možnosti zobrazování třírozměrné grafiky na platformě Android. Uvádí principy vykreslování pokročilými zobrazovacími metodami. Výsledným ...
  • Klasifikace objektů s použitím radaru 

    Přívara, Jan
    Cílem této bakalářské práce je navrhnout a implementovat klasifikátor objektů za pomocí radaru, konkrétně klasifikátor vozidel na silničních komunikacích. V první části jsou popsány principy fungování radaru a metody, které ...
  • Systém pro správu slovníkových dat 

    Šimek, Petr
    Bakalářská práce se zabývá elektronickými slovníky, které jsou uloženy ve formátu Lexical Markup Framework. Jejich analýzou správnosti převodu z jiných formátů, sjednocování použité terminologie a hromadnou změnou dat. Pro ...
  • Jednoduchá hra skládání obrázků jako základ pro získání anotací 

    Juřička, Karel
    Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou webové herní aplikace pro získání anotací obrázků. Před skládáním obrázku do herní plochy je nutné u každého z nich vybrat požadovaný objekt a provést identifikaci. Díky architektuře ...
  • RdRand: IA-64 a IA-32 instrukce pro generování náhodných čísel 

    Ťulák, Jan
    Tato práce popisuje implementaci a testování Linuxové knihovny, vytvořené pro poskytnutí abstrakce mezi uživatelem a instrukcí RdRand od Intelu (Ivy Bridge RNG). Samotná instrukce je rovněž zběžně popsána a jsou ověřeny ...
  • Generátor vědeckých webových portálů 

    Pekarovič, Peter
    Tato práce se zabývá implementací vědeckého webového portálu s možností automatického vytváření obsahu portálu.  Popisuje možnosti využití upozorňovacích služeb a získávaní publikací pomocí těchto služeb, analýzu klíčových ...
  • Detekce útoků typu SYN flood 

    Ruprich, Michal
    Tato práce se zabývá detekcí anomálií v analýze síťového provozu. Cílem je implementace tří algoritmů, určených pro odhalení síťových útoků typu SYN flood. Použité metody monitorují síťový provoz v reálném čase a vytváří ...
  • Interaktivní simulátor DNA výpočtu 

    Kovács, Martin
    Tato práce je zaměřena na shrnutí biologických operací nad DNA a jejich nasazení ve výpočtu složitých matematických problémů. Ukázkovým příkladem, jehož řešení je v práci demonstrováno, je problém hamiltonovské cesty grafem, ...
  • Měření vzdálenosti s použitím radaru 

    Páč, Jakub
    Tato bakalářská práce se zabývá měřením vzdálenosti pomocí radaru se spojitou vlnou. V úvodní části jsou vysvětleny principy fungování radarů. Dále je uveden způsob zpracování radarového signálu, metody pro měření vzdálenosti ...
  • Syntaktická analýza založená na maticových gramatikách 

    Bednář, Petr
    Tato práce se zabývá syntaktickou analýzou založenou na maticových gramatik. Zavádí metodu analýzy, která je řízena pomocí automatu. Diskutuje problémy deterministické analýzy maticových gramatik. Práce se zaměřuje na ...
  • eGovernment: Zpracování informací o veřejných zakázkách 

    Bikár, Robert
    Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací webové aplikace, která získává a vizualizuje data z veřejně dostupných registrů. Získaná data jsou zpracována XML analyzátorem a převedena do objektové reprezentace. ...
  • Webová aplikace pro publikování GPS a meteorologických dat 

    Šoulák, Martin
    Předmětem bakalářské práce je vytvoření webové aplikace pro zobrazení a animaci prošlé trasy na turistických mapách současně s odpovídajícími snímky se srážkovou oblačností z meteorologického radaru. Práce obsahuje základní ...
  • Nástroj pro evidenci hospodaření domácnosti v iOS 

    Marek, Jakub
    Hlavním úkolem této práce je návrh a realizace nástroje pro evidenci hospodaření domácnosti. Nástroj je zpracován ve formě aplikace pro zařízení iPhone s operačním systémem iOS verze 7.0 a vyšší. Aplikace umožňuje zaznamenávat ...
  • Potlačení vlivu atmosférické turbulence v reálném čase 

    Macků, Jiří
    Tato práce se zabývá odstraněním nežádoucích deformací obrazu způsobených turbulencemi v zemské atmosféře. Úkolem je navrhnout a implementovat algoritmus potlačení vlivu atmosférických turbulencí ve videosekvencích pro ...
  • Řešitel logické hry pro Android 

    Urbánek, Dan
    Tato práce řeší návrh a implementaci aplikace pro mobilní platformu Android. Aplikace načte vstupní fotografii, vyhledá na ní zadání logické hry Light Up (Akari) a následně toto zadání vyřeší. V práci je krátce popsáno ...
  • Metody synchronizace uživatelské databáze v prostředí zařízení s iOS 

    Matěj, Kryštof
    Cílem této práce je ověřit funkčnost synchronizace objektových databází přes CoreData a Datastore. Ověření funkčnosti synchronizace objektových databázi jsem provedl pomocí dvou zařízení a experimentálního serveru. V ...
  • Měření výkonnosti balíčku java.math 

    Frýz, Pavel
    Cílem této práce je porovnat výkonnost jednotlivých implementací java virtuálních strojů při užití balíčku java.math. Jsou popsány třídy BigInteger a BigDecimal a existující nástroje pro výkonnostní testování java virtuálních ...
  • Systémy paralelních gramatik 

    Skácel, Jiří
    Tato práce definuje kooperující distribuované gramatické systémy založené na E0L systémech namísto bezkontextových gramatik. Zkoumá jejich generativní sílu především vzhledem k ET0L systémům. Připomíná hlavní závěry o CD ...
  • Kooperativní hra v multi-agentním prostředí Jason 

    Husa, Jakub
    Tato práce se zabývá tvorbou hry založené na multi-agentním systému. Práce začíná seznámením se s teorií multi-agentních systémů, strategických počítačových her, jazyka AgentSpeak a jeho nástavby Jason použitých při ...