• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2008
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2008
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3D animace postavy v počítačové grafice

Animation of 3D Character in Computer Graphics

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (1.754Mb)
review_25230.html (1.439Kb)
Author
Pečenka, Michal
Advisor
Přibyl, Jaroslav
Referee
Štancl, Vít
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem projektu je seznámit čtenáře s technikami používanými při real-time animaci 3D postav. Práce se soustředí zejména na dva typy animace: snímkovou animaci a kloubovou animaci. Popsány jsou algoritmy pro softwarovou i hardwarovou deformaci modelu, interpolaci klíčových snímků, kombinaci a prolínání animací, inverzní kinematiku a ragdoll. Výsledkem projektu je framework pro animaci 3D postav, který se skládá z implementované animační knihovny, příkladů demonstrujících činnost knihovny a nástrojů pro export animace z 3D Studia Max a MilkShape 3D.
 
The main goal of this project was to familiarize readers with the techniques used in real-time animation of 3D characters. This work is focused on two types of animation: keyframe animation and skeletal animation. There are described algorithms for software and hardware accelerated model deformations, keyframe interpolations, animation blending, inverse kinematics and ragdoll. The result of this project is a framework, which consists of an animation library, examples demonstrating library functions and tools for export animations from 3D Studio Max and MilkShape 3D.
 
Keywords
snímková animace, kloubová soustava, kost, kloub, kůže, interpolace klíčových snímků, deformace modelu, kvaternion, matice, slerp, OpenGL, DirectX, shader, ragdoll, inverzní kinematika, keyframe animation, articulated system, bone, joint, skin, keyframe interpolation, skin deformation, quaternion, matrix, slerp, OpenGL, DirectX, shader, ragdoll, inverse kinematics
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Počítačová grafika a multimédia
Composition of Committee
Date of defence
2008-06-18
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/53224
Source
PEČENKA, M. 3D animace postavy v počítačové grafice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2008.
Collections
  • 2008 [190]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV