Realistická vizualizace alkoholických nápojů pomocí distribuovaného raytracingu
Realistic Visualisation of Alcoholic Beverages Using Distributed Raytracing
Abstract
Obsahem práce je seznámení se s technikou realistického vykreslování nazvanou sledování paprsku. Je uvedena její základní podoba, rozšíření a optimalizace. Tato technika vykresluje scénu tím způsobem, že skrz jednotlivé pixely vysílá do scény paprsky a zkoumá jejich šířenhttps://wis.fit.vutbr.cz/FIT/st/bci-prj-z.php?id=10990&typ=DP25í podle fyzikálních zákonů. Umožňuje tak zobrazovat přesně stíny, odrazy i průhlednost. Aby nebyla scéna příliš dokonale ostrá, používá se jako rozšíření distribuované sledování paprsku. To nahrazuje paprsky celým svazkem a umožňuje tak zobrazovat měkké stíny, matně průhledné materiály, hloubku ostrosti a odstraňovat aliasing. Jelikož s přibývajícím počtem paprsků roste časová náročnost, je uvedeno několik optimalizačních technik a nástrojů, které se pro to používají. Dále je popsán způsob využití této vykreslovací metody pro vizualizaci alkoholických nápojů. This work is about a realistic visualization technique called raytracing. It studies its original form, its extensions and optimizations. Raytracing casts rays through pixels and follows their propagation in the scene, according to the physical laws. It enables rendering of correct shadows, reflections and refractions. Distributed raytracing serves for better visualization and advanced effects. One ray is replaced with a beam of rays that allows soft shadows, fuzzy translucency, depth of field and antialiasing. With the increasing number of rays, the render time rises as well, so it is needed to use some optimization techniques and tools. A way of using this rendering method for visualization of alcoholic beverages is also described.
Keywords
Distribuované sledování paprsku, raytracing, realistické vykreslování, Phongův model, šíření světla, Monte Carlo, alkoholické nápoje, Distributed ray tracing, realistic visualization, Phong shading model, light propagation, Monte Carlo, alcoholic beveragesLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Počítačová grafika a multimédiaComposition of Committee
doc. Dr. Ing. Jan Černocký (předseda) prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (místopředseda) Ing. Vítězslav Beran, Ph.D. (člen) doc. Ing. Vladimír Janoušek, Ph.D. (člen) doc. Ing. Hana Kubátová, CSc. (člen) Ing. Josef Strnadel, Ph.D. (člen)Date of defence
2013-06-14Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " B ". Otázky u obhajoby: Použil jste jako texturu stolu bitmapu? Případně proč tu a ne procedurálně generovanou texturu? Pomocí jakého HW by bylo vhodné do budoucna akcelerovat Vámi vytipované úkony?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/53535Source
FABÍK, J. Realistická vizualizace alkoholických nápojů pomocí distribuovaného raytracingu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2013.Collections
- 2013 [211]