Zobrazení stínů ve scéně s využitím knihovny DirectX
Rendering of Shadows in a Scene with DirectX
Author
Advisor
Navrátil, JanReferee
Havel, JiříGrade
AAlternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/53696Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/53696
http://hdl.handle.net/11012/53696
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce pojednává o metodách zobrazení stínů, jejich analýze a implementaci v rozhraní DirectX 11. Teoretická část popisuje historický vývoj použití stínů v 3D aplikácích a jednotlivé algoritmy pro výpočet stínů. V rámci práce jsou na demonstrační aplikaci porovnány zhlediska výkonu, náročnosti implementace a kvality výstupu 2 varianty algoritmu shadow mapping pro všesměrová světla - s využitím cube mappingu a parabolické projekce, každá s pěti různě optimalizovanými implementacemi. This work discusses shadowing methods, analyses them and describes implementation in DirectX 11 API. Theoretical part describes historical evolution of shadow usage in 3D applications and also analyzes shadowing algorithms. This work compares 2 variants of shadow mapping algorithm for omnidirectional lights, based on cube mapping and paraboloid projection, on demo application using quality, performance and implementation aspects.
Keywords
DirectX, Direct3D, stínovací metody, shadow mapping, cube mapping, stínová tělesa, geometry shader, DirectX, Direct3D, shadowing methods, shadow mapping, cube mapping, shadow volumes, geometry shaderLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Počítačová grafika a multimédiaComposition of Committee
doc. Dr. Ing. Jan Černocký (předseda) doc. Dr. Ing. Dušan Kolář (místopředseda) prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (člen) doc. RNDr. Aleš Horák, Ph.D. (člen) doc. Ing. Vladimír Janoušek, Ph.D. (člen) Ing. Tomáš Martínek, Ph.D. (člen)Date of defence
2012-06-19Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/53696Source
KOBRTEK, J. Zobrazení stínů ve scéně s využitím knihovny DirectX [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2012.Collections
- 2012 [213]
Citace PRO
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Knihovna pro efektivní záznam videa v 3D aplikaci
Pospíšil, PetrTato diplomová práce se věnuje knihovně pro záznam videa na pozadí v 3D aplikacích. Podporovány jsou operační systémy Microsoft Windows a Linux. Zaznamenává se obraz i zvuk. Záznam obrazu je podporován v programovacích ... -
Snímání scény pomocí USB a FireWire kamer
Berka, PetrTato diplomová práce se zabývá připojením USB a FireWire kamer k počítači skrze technologii DirectShow. Využil jsem především vývojářského nástroje MontiVision, který spolupracuje s programovacími prostředími jako je např. ... -
Mikropáskové vazební směrové a hybridní členy - laboratorní úloha
Orság, PetrTato diplomová práce se věnuje metodice návrhu, simulaci, realizaci a vytvoření laboratorní úlohy se základními mikropáskovými vazebními směrovými a hybridními členy v pásmu jednotek až desítek GHz. Těmito členy jsou zejména ...