• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2009
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2009
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Optimalizace pro stereoskopické zobrazení

Optimalization for Stereoscopic Visualization

Thumbnail
View/Open
review_25950.html (1.443Kb)
final-thesis.pdf (1.960Mb)
Author
Zelníček, Leoš
Advisor
Beran, Vítězslav
Referee
Seeman, Michal
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce shrnuje základní vlastnosti lidského vidění, popisuje podstatu vnímání hloubky. Je zde rozebrán základ binokulárního vidění u lidí, omezení s ním spojená, která je nutná při stereoskopickém zobrazování dodržet. Dále jsou uvedeny nejčastější metody stereoskopické projekce, čtenář je seznámen s jejich vlastnostmi, výhodami i úskalími. Samotným optimalizacím je věnována největší část práce. Optimalizace se zaměřují na co nejvýkonnější zobrazení trojrozměrné scény stereoskopickým zařízením. Snahou je jak vyrobit co nelepší stereoskopický engine, tak i prozkoumat a vylepšit zobrazovanou scénu, aby výsledný pocit byl co nejlepší. Pro testování byla použita náhlavní souprava Trivisio ARvision-3D HMD.
 
This work envolves basic options of human visual sense, describes matter of depth perception. We analyze binocular vision of humans, its limits, which must be considered, and followed when trying to project stereoscopic pictures. Then, we mention the most common methods of stereoscopic projection, reader is made acquainted with their options, advantages, and difficulties. The biggest part of this work is dedicated to the optimalizations themselves. They are focused on the most effective rendering of 3D scenes using stereoscopic technology. The effort is to make the best stereoscopic engine as possible and to inspect and improve displayed scene, so that the stereoeffect would be the best. Trivisio ARvision-3D HMD was used for testing purposes.
 
Keywords
Stereoskopie, virtuální realita, trojrozměrné zobrazení, trojrozměrné vidění., Stereoscopy, virtual reality, 3D rendering, 3D perception.
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Počítačová grafika a multimédia
Composition of Committee
Date of defence
2009-06-23
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/53774
Source
ZELNÍČEK, L. Optimalizace pro stereoskopické zobrazení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2009.
Collections
  • 2009 [159]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV