Raytracing na GPU
Raytracing on GPU
View/ Open
Author
Advisor
Polok, LukášReferee
Jošth, RadovanGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Raytracing je základnou technikou pro vizualizaci trojrozměrných objektů. Cílem práce je demonstrovat možnost implementace sledovaní paprsků pomocí grafického akcelerátoru. Popíšem základní algoritmus a jeho modifikovanou verzi, která byla implementována pomocí jazyka CUDA C. Výsledný raytracer je optimalizovaný pro dynamické scény. Pro tento účel byla použita akcelerační struktura KD strom, hierarchické obalové tělesa a přenos dat pomocí PBO. Pro realističtější výstupy byla také implementována fotonová mapa zobrazující kaustiky. Raytracing is a basic technique for displaying 3D objects. The goal of this thesis is to demonstrate the possibility of implementing raytracer using a programmable GPU. The algorithm and its modified version, implemented using "C for CUDA" language, are described. The raytracer is focused on displaying dynamic scenes. For this purpose the KD tree structure, bounding volume hierarchies and PBO transfer are used. To achieve realistic output, photon mapping was implemented.
Keywords
Raytracer, metoda sledování paprsků, NVIDIA CUDA, GPGPU, osvětlovací model, stínění, průsečík paprsku s trojúhelníkem, KD strom, fotonové mapy., Raytracer, raytracing, NVIDIA CUDA, GPGPU, lighting model, shading model, ray-triangle intersection, KD tree, photon mapping.Language
čeština (Czech)Study brunch
Počítačová grafika a multimédiaComposition of Committee
prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (předseda) prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík (místopředseda) doc. Dr. Ing. Jan Černocký (člen) Ing. Zbyněk Křivka, Ph.D. (člen) prof. RNDr. Josef Šlapal, CSc. (člen) prof. Ing. Tomáš Vojnar, Ph.D. (člen)Date of defence
2011-06-17Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A. Otázky u obhajoby: Ako by ste navrhli rozšírenie Vašeho algoritmu na viacerých grafických kartách ?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/54163Source
STRAŇÁK, M. Raytracing na GPU [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2011.Collections
- 2011 [229]