Fyzikální simulace v grafické scéně

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tento diplomový projekt se zaobírá problematikou fyzikální simulace aut. Program je vytvořen v programovacím jazyce C++ za pomoci knihoven OpenSceneGraph a Bullet, které jsou v práci v krátkosti představeny. Celá aplikace má formu jednoduché závodní hry pro jednoho, nebo dva hráče. Pomocí jednoduchého menu si uživatel může zvolit auto a počasí, které výrazně vplývá na jízdné vlastnosti vozidel. Jednou z možností  volby počasí je náhodné, kdy dochází k dynamické změně počasí během hry. V aplikaci se zohledňují vzájemné kolize aut spolu s kolizemi s terénem a bariérami na závodním okruhu.
This master's thesis deals with physical simulation of cars. Program is implemented in C++ using OpenSceneGraph and Bullet libraries, which are shortly introduced. The application is implemented as simple racing game for one or two players. Using a simple menu, the user can select a car and the weather, which dramatically affects the handling characteristics of vehicles. Setting weather to random is one of the options leading to a dynamic weather changes during the game. The application takes into account collisions among cars and collisions with the terrain and bars on a racing circuit.
Description
Citation
JAVORKA, M. Fyzikální simulace v grafické scéně [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2011.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Počítačová grafika a multimédia
Comittee
prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík (předseda) doc. Dr. Ing. Jan Černocký (místopředseda) doc. Dr. Ing. Dušan Kolář (člen) doc. Mgr. Adam Rogalewicz, Ph.D. (člen) prof. RNDr. Josef Šlapal, CSc. (člen) prof. Ing. Miroslav Švéda, CSc. (člen)
Date of acceptance
2011-06-20
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B Otázky u obhajoby: Jak čtenáři mají pomoci v pochopení vašeho díla obrázky 2.1, 2.2 a 2.7 (mimochodem v hrozné kvalitě)? Motor bez plynu brzdí stejnou silou jakou dodává motor s polovičním plynem? Na čem jste založil tuto aproximaci? Na str. 17 hned pod rovnicí (4.3) píšete, že vždy jedna ze sil EngineForce a EngineBreakingForce je nulová. To podle vzorců (4.1) a (4.3) platí pouze když je plyn zcela uvolněný - jak je to možné?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO