Generování komplexních procedurálních terénů na GPU
Generating Complex Procedural Terrains Using the GPU

View/ Open
Author
Advisor
Herout, AdamReferee
Bartoň, RadekGrade
CAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Generování komplexních plně prostorových terénů je velmi náročnou činností, buďto datově nebo výpočetní, případně obojí. Datovou náročnost můžeme značně omezit, nebo plně eliminovat použitím procedurálního přístupu, kdy však vyvstává problém výpočetní náročnosti. Zde vstupuje platforma CUDA. Výpočty prováděné paralelně na grafických akcelerátorech mohou výrazně snížit čas nutný pro výpočet. Takto můžeme dosáhnout generování velmi komplexních terénů v reálném čase. Jelikož je metoda plně prostorová, dává nám to možnost navázat generování na jakákoliv volumetrická data. Pro využití v herním, či filmovém průmyslu. Generating fully 3D terrains is a dificult task, meaning that we need to store a lot of data or do a lot of computing or both. We can reduce or completly eliminate the data srorage by using a procedural approch, but this is where the problem gets realy computationaly costly and the CUDA platform comes in. CUDA kernels runinng parallely on graphic accelerators can rapidly decrease time needed for computation, allowing even these complex calculations to work in real time or even better. Finding its use in game or movie industry.
Keywords
Procedurální, generování, CUDA, paralelizace, GPU, grafické akcelerátory, volumetrická data, terény, perlinův šum, marching cubes, supercomputing, shadery, Procedural generating, CUDA, paralelization, GPU, graphics accelerators, volume data, terrains, perlin noise, marchnig cubes, supercomputing, shadersLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Počítačová grafika a multimédiaComposition of Committee
doc. Dr. Ing. Otto Fučík (předseda) doc. Dr. Ing. Dušan Kolář (místopředseda) doc. Ing. Lukáš Burget, Ph.D. (člen) doc. Ing. Peter Chudý, Ph.D., MBA (člen) Ing. Šárka Květoňová, Ph.D. (člen) doc. Ing. Jiří Rybička, Dr. (člen)Date of defence
2011-06-21Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C. Otázky u obhajoby: Zkuste komisi nastínit problematiku navazování bloků s různou úrovní detailů a navrhnout možné řešení.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/54225Source
RYBA, J. Generování komplexních procedurálních terénů na GPU [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2011.Collections
- 2011 [229]