• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2011
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2011
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Generování komplexních procedurálních terénů na GPU

Generating Complex Procedural Terrains Using the GPU

Thumbnail
View/Open
review_42793.html (1.446Kb)
Author
Ryba, Jan
Advisor
Herout, Adam
Referee
Bartoň, Radek
Grade
C
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Generování komplexních plně prostorových terénů je velmi náročnou činností, buďto datově nebo výpočetní, případně obojí. Datovou náročnost můžeme značně omezit, nebo plně eliminovat použitím procedurálního přístupu, kdy však vyvstává problém výpočetní náročnosti. Zde vstupuje platforma CUDA. Výpočty prováděné paralelně na grafických akcelerátorech mohou výrazně snížit čas nutný pro výpočet. Takto můžeme dosáhnout generování velmi komplexních terénů v reálném čase. Jelikož je metoda plně prostorová, dává nám to možnost navázat generování na jakákoliv volumetrická data. Pro využití v herním, či filmovém průmyslu.
 
Generating fully 3D terrains is a dificult task, meaning that we need to store a lot of data or do a lot of computing or both. We can reduce or completly eliminate the data srorage by using a procedural approch, but this is where the problem gets realy computationaly costly and the CUDA platform comes in. CUDA kernels runinng parallely on graphic accelerators can rapidly decrease time needed for computation, allowing even these complex calculations to work in real time or even better. Finding its use in game or movie industry.
 
Keywords
Procedurální, generování, CUDA, paralelizace, GPU, grafické akcelerátory, volumetrická data, terény, perlinův šum, marching cubes, supercomputing, shadery, Procedural generating, CUDA, paralelization, GPU, graphics accelerators, volume data, terrains, perlin noise, marchnig cubes, supercomputing, shaders
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Počítačová grafika a multimédia
Composition of Committee
doc. Dr. Ing. Otto Fučík (předseda) doc. Dr. Ing. Dušan Kolář (místopředseda) doc. Ing. Lukáš Burget, Ph.D. (člen) doc. Ing. Peter Chudý, Ph.D., MBA (člen) Ing. Šárka Květoňová, Ph.D. (člen) doc. Ing. Jiří Rybička, Dr. (člen)
Date of defence
2011-06-21
Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C. Otázky u obhajoby: Zkuste komisi nastínit problematiku navazování bloků s různou úrovní detailů a navrhnout možné řešení.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/54225
Source
RYBA, J. Generování komplexních procedurálních terénů na GPU [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2011.
Collections
  • 2011 [229]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV