Automatická tvorba 3D modelů v programu Blender

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tento text vznikl jako součást diplomové práce a popisuje proces vytváření automatického generátoru 3D objektů pro program Blender. Součástí je stručné seznámení s aplikací Blender, dále jsou v dokumentu prezentovány některé existující skripty pro tvorbu 3D modelů, které byly v rámci teoretického studia problematiky otestovány. Po rozboru požadavků na automatický generátor jsou jako vhodná třída vytvářených objektů vybrány různé druhy mečů. V poslední části teoretického úvodu jsou vysvětleny základní pojmy z tohoto oboru, konkrétně názvosloví mečů a příbuzných zbraní. Jsou vyjmenovány nejdůležitější vlastnosti a jejich význam. Tato kapitola zároveň poskytuje zjednodušený typologický průřez skupinou těchto zbraní. Následující kapitoly popisují postup vytváření modelu, hlavní principy a matematickou podstatu použitých algoritmů a metod, návrh a realizaci GUI a způsob testování a optimalizace. Průběžně s výkladem jsou také navrhovány další možnosti rozšíření. Závěr shrnuje dosažené výsledky a hodnotí celkový přínos práce.
This text was written as part of a master's thesis. It describes development of an automatic generator of 3D models for Blender. After a brief introduction to the Blender application some of existing scripts for 3D model creation (tested as part of theoretical research) are presented. After an analysis of features required from an automatic generator various types of swords were chosen as the suitable class of objects for the automatic creation. Next part of this thesis presents basic terms in this field, namely the nomenclature of the swords and other related weapons. Their most important properties are listed and explained. The chapter also provides a simplified abstract of the sword typology. Following chapters describe main ideas of creating the model, explain principles and mathematics behind used algorithms and procedures and provide information about realization of the GUI as well as testing and optimisation. As the text explains these issues, sugestions about possible future enhancements are made. Document is concluded with an evaluation of all achievements and argues impact of this work on its field.
Description
Citation
JABLONSKÝ, V. Automatická tvorba 3D modelů v programu Blender [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2010.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Počítačová grafika a multimédia
Comittee
doc. Ing. Přemysl Kršek, Ph.D. (předseda) prof. RNDr. Milan Češka, CSc. (místopředseda) doc. Dr. Ing. Otto Fučík (člen) doc. RNDr. Pavel Hruška, CSc. (člen) doc. Mgr. Daniela Chudá, Ph.D. (člen) doc. RNDr. Pavel Smrž, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2010-06-23
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B. Otázky u obhajoby: Modul dosud využívá předvytvořené části. V čem vidíte hlavní problémy při generování složitějších součástí zbraní (například koše a jiné ochranné prvky)?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO