Renderování rozsáhlého terénu

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tato práce pojednává o renderování rozsáhlého terénu. V první části je popsána teorie renderování terénu a konkrétních LOD technik. Dále jsou v této části stručně popsány tři zajímavé moderní algoritmy. Hlavní důraz je kladen na popis algoritmu Geometry Clipmaps i s jeho optimalizací GPU-Based Geometry Clipmaps. Implementace tohoto optimalizovaného algoritmu je podrobně popsána v následujících kapitolách. Hlavní výhodou tohoto algoritmu je inkrementální aktualizace vertex textur a přesun zátěže z CPU na GPU. Poslední část je zaměřena na testování výkonu implementovaného algoritmu a porovnává výsledky s různým nastavením kvality výsledného terénu.
This thesis deals with rendering of large scale terrain. The first part describes theory of terrain rendering and particular level of detail techniques. Three modern intriguing algorithms are briefly depicted after this theoretical part. Main work insists on description of Geometry Clipmaps algorithm along with its optimized version GPU-Based Geometry Clipmaps. Implementation of this optimized algorithm is depicted in detail. Main advantage of this approach is incremental update of vertex data, which allows to offload overhead from CPU to GPU. In the last chapter performance of my implementation is analysed using simple benchmark.
Description
Citation
MARUŠIČ, M. Renderování rozsáhlého terénu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2010.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Počítačová grafika a multimédia
Comittee
doc. Ing. Přemysl Kršek, Ph.D. (předseda) prof. RNDr. Milan Češka, CSc. (místopředseda) doc. Dr. Ing. Otto Fučík (člen) doc. RNDr. Pavel Hruška, CSc. (člen) doc. Mgr. Daniela Chudá, Ph.D. (člen) doc. RNDr. Pavel Smrž, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2010-06-23
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C. Otázky u obhajoby: Zkuste odhadnout, jak by si výkonnostně stála vaše implementace algoritmuGeometry Clipmaps v porovnání s ostatními implementacemi či jinými  algoritmy.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO