• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2009
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2009
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mimika lidské tváře

Human Face Mimics

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (861.6Kb)
review_25958.html (1.416Kb)
Author
Melicher, Alexander
Advisor
Jošth, Radovan
Referee
Chudý, Peter
Grade
E
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalářska práce se zaměřuje na simulaci mimiky lidské tváře, která se v současnosti využíva ve velkém rozsahu při vývoji počítačových her a animovaných filmů. Úkolem práce bylo vytvořiť 3D model v grafickém open-source programu Blender. Následně na to vyvinout aplikaci, která načte daný objekt a pomocí renderovacího algoritmu ho vykreslí na obrazovku. Aplikace umožní uživateli jednoduchým ovládáním pomocí klávesnice vytvářet mimické výrazy. Na to byla aplikovaná technika posouvání vertexů v určitých vymezených oblastech tváře. Renderovací algoritmus byl napsán v jazyce C++ s využitím multiplatformové knihovny OpenSceneGraph, která představuje určitou nadstavbu OpenGL.
 
Bachelor's thesis is concerned with the demonstration of human facial gestures, which has been frequently used in developement of computer games and animated movies. The main brief of work was to create 3D model in open-source graphic software Blender. Subsequently, an application for loading of the created model and displaying the model on the screen was developed using a rendering algorithm. The application allow user to create common facial gestures by simple keyboard control. A technigue for moving the vertices was applied to some delimited areas on the face.
 
Keywords
mimika tváře, 3D grafika, Blender, C++, OpenSceneGraph, facial gestures, 3D graphics, Blender, C++, OpenSceneGraph
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Informační technologie
Composition of Committee
Date of defence
2009-06-18
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/54509
Source
MELICHER, A. Mimika lidské tváře [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2009.
Collections
  • 2009 [366]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV