• čeština
    • English
  • English 
    • čeština
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2009
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2009
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pokročilý rendering pomocí knihovny OpenSceneGraph

Advanced Rendering in OpenSceneGraph Library

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (1.569Mb)
review_25866.html (1.452Kb)
Author
Ondruška, Jiří
Advisor
Švub, Miroslav
Referee
Přibyl, Jaroslav
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce má za úkol předvést knihovnu OpenSceneGraph a její použití v kombinaci se shadery psanými v OpenGL Shading Language. Práce se nejdříve věnuje právě základům jazyka GLSL. Následující kapitola představí základy práce s knihovnou OpenSceneGraph. Další kapitoly se pak věnují postupně jednotlivým shaderům. Prvně je to vertex displacement mapping, po něm následuje cartooning a posledním shaderem je vodní hladina.
 
This bachelor's thesis presents OpenSceneGraph library and its use with shaders written in OpenGL Shading Language. First of all it presents the basics of GLSL. Next chapter introduces the basics of OpenSceneGraph library. Following chapters are about different shaders. First is vertex displacement mapping, followed by cartooning and the last one is water surface.
 
Keywords
OpenGL Shading Language, GLSL, OpenSceneGraph, OSG, graf scény, posun vertexu, nerealistické zobrazení scény, detekce hran, laplaceův operátor, sobelův operátor, vodní hladina, hloubková mapa, normálová mapa, OpenGL Shading Language, GLSL, OpenSceneGraph, OSG, shader, displacement, cartooning, cartoon, toon, cel-shading, image processing, edge detection, laplacian, sobel, robertcross, water surface, fresnel, depth map, normal map
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Informační technologie
Composition of Committee
Date of defence
2009-06-18
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/54675
Source
ONDRUŠKA, J. Pokročilý rendering pomocí knihovny OpenSceneGraph [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2009.
Collections
  • 2009 [366]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV