Animovaný skybox v OpenGL
Animated Skybox Using OpenGL
Author
Advisor
Milet, TomášReferee
Kobrtek, JozefGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce se zabývá tvorbou animovaného skyboxu. Cílem práce je demonstrovat metody vytváření skyboxů, především pak metody procedurální. V hlavní části práce jsou rozebrány techniky potřebné pro vykreslení jednotlivých prvků skyboxu. Zaměřuje se na tvorbu barevných přechodů, funkce šumu a na jejich aplikaci. Závěr práce se věnuje rozboru experimentů s nastavením parametrů vykreslování grafického obsahu a implementačním podrobnostem. The Bachelor's diploma thesis addresses the operation of generating an animated skybox. The thesis was intended to demonstrate the methods, especially the procedural methods, for generating skybox applications. The main deal of the paper is devoted to an analysis of fundamental techniques for rendering particular components within a skybox application. The utmost focus is put on processes of generating colour gradients, noise functions and ways of applying thereof. Concluding part comprises an analysis of study trials to investigate different graphics content generating settings, and implementation details.
Keywords
animovaný skybox, OpenGL, generování šumu, deterministický generátor, Perlinův šum, bump mappping, Blinn-Phongův osvětlovací model, barevný přechod, obloha, mraky, hvězdy, hvězdná obloha, textura, GLSL, shader, animated skybox, OpenGL, noise generation, deterministic generator, Perlin noise, bump mapping, Blinn-Phong shading model, color gradient, sky, clouds, stars, starry sky, texture, GLSL, shaderLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Informační technologieComposition of Committee
prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík (předseda) doc. Ing. Jiří Kunovský, CSc. (místopředseda) Ing. Zbyněk Křivka, Ph.D. (člen) Ing. Tomáš Martínek, Ph.D. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen)Date of defence
2013-06-11Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázku oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A. Otázky u obhajoby: Popíšte spôsob využitia Fourierovej transformácie pri vykresľovaní vĺn oceánu.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/54825Source
PAVLÍK, V. Animovaný skybox v OpenGL [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2013.Collections
- 2013 [354]