Editor a simulátor silničního provozu pomocí celulárních automatů

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tato práce se zabývá celulárními automaty, především jejich aplikací v oblasti simulace dopravy. Z existujících simulačních modelů jsou analyzovány modely Nagel-Schreckenberg a Brake-light, pro které je navrženo rozšíření pro simulaci křižovatek. Následně je navržena a vytvořena aplikace umožňující editaci a simulaci modelu libovolné křižovatky se světelnou signalizací. Tato aplikace umožňuje porovnávat různé simulační modely při simulaci jedné křižovatky a také podporuje přidávání dalších simulačních modelů. Závěrem je testováno navržené rozšíření simulačních modelů.
This thesis deals with cellular automata, mainly with their application in traffic simulation. Existing simulation models Nagel-Schreckenberg and Brake-light are analyzed, and their extension to simulate intersections is designed. Application for editing and simulating of any intersection is designed and implemented. This application allows to compare different simulation models also allows to add new simulation model created by user. In the end, designed extension for simulation models is tested.
Description
Citation
VAŠÁTKO, L. Editor a simulátor silničního provozu pomocí celulárních automatů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2013.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
doc. Ing. Vladimír Janoušek, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Josef Schwarz, CSc. (místopředseda) Ing. Vítězslav Beran, Ph.D. (člen) Dr. Ing. Petr Peringer (člen) RNDr. Marek Rychlý, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2013-06-13
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázku oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " B ". Otázky u obhajoby: Jak rozsáhlé dopravní systémy je možné tímto způsobem simulovat na v současnosti běžných počítačích?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO