Hraní her s neurčitostí

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá implementací algoritmu expectiminimax pro hry s nulovým součtem.  Poukazuje na komplikace, které mohou nastat, při aplikaci algoritmu expectiminimax na složitější hry  z této kategorie. V rámci práce je také podán způsob tvorby ohodnocovací funkce pro počítačového  oponenta. Použitelnost ohodnocovacích funkcí je demonstrována sadou testů, ve kterých jsou proti  sobě postaveni hráč a počítačový oponent, nebo dva počítačoví oponenti.
This Bachelor thesis describes the implementation of expectiminimax algorithm for zero-sum games. It also introduces the complications, that you can face, if working on applying the expectiminimax algorithm to more complicated games of this category. This thesis also presents a way to create an evaluation function for computer opponent. The applicability of these evaluation functions is demonstrated by series of tests, where human player plays against computer opponent or two computer opponents play against each other.
Description
Citation
BAJZA, J. Hraní her s neurčitostí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2013.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
doc. Ing. František Zbořil, CSc. (předseda) doc. RNDr. Pavel Smrž, Ph.D. (místopředseda) Ing. Radek Kočí, Ph.D. (člen) doc. Ing. Jan Kořenek, Ph.D. (člen) RNDr. Marek Rychlý, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2013-06-11
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " C ". Otázky u obhajoby: Pro jaké hry s neurčitostí, jsou-li takové, je metoda Expect-MiniMax použitelná? Lze Vaši aplikaci nějak snadno pozměnit tak, aby s jinými pravidly, při kterých se nebude generovat tolik stavů, šlo použít tuto metodu i pro větší hloubku prohledávání?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO