Aplikace pro návrh a vizualizaci lezeckých stěn
Climbing Wall Design and Visualization
Abstract
Práce se zabývá návrhem a realizací programu pro modelování umělých lezeckých stěn. Aplikace, psaná v programovacím jazyku Python, je nadstavbou profesionálního grafického programu Blender. Umožňuje uživateli vytvořit model stěny v krátkém časovém intervalu, aniž by požadovala rozsáhlé znalosti ovládání Blenderu., tento model otexturovat, rozmístit na něj úchyty a doplnit scénu o další příslušenství. Jádrem programu je space handler skript, vyhodnocující události, přicházející od uživatele. This bachelor's thesis deals with design and implementation of a program for climbing wall modeling. Application is written in programming language Python and it is a plug-in for professional graphics program Blender. It allows user to create a model of a wall in rapidly small amount of time, not demanding any deep knowledge of using Blender. Model can be textured, its surface covered with hand holds and the whole scene can be enriched with other accessories. The core of the program consists in space handler script which evaluates events coming from the user.
Keywords
3D modelování, Blender, editace Meshe, lezecká stěna, space handler skript, 3D modeling, Blender, Mesh editing, climbing wall, space handler scriptLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Informační technologieComposition of Committee
doc. Ing. Jiří Kunovský, CSc. (předseda) prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (místopředseda) Ing. Vladimír Bartík, Ph.D. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen) doc. Ing. František Zbořil, Ph.D. (člen)Date of defence
2010-06-15Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm D. Otázky u obhajoby: Bylo by možné pomocí souřadnic myši a transformačních matic kamery a objektu spočítat paprsek v prostoru objektu tak, aby jeho počátek ležel na pozici kurzoru a jeho směr byl kolmý k pohledové rovině? Jak by se postupovalo? Jak se spočítá průsečík paprsku a koule?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/55984Source
NÁPLAVA, T. Aplikace pro návrh a vizualizaci lezeckých stěn [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2010.Collections
- 2010 [347]