• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2010
  • Zobrazit záznam
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2010
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hardwarová akcelerace hry SUDOKU

Hardware Acceleration of the SUDOKU Game

Thumbnail
Zobrazit/otevřít
review_34783.html (1.422Kb)
final-thesis.pdf (461.9Kb)
Autor
Jurinek, Róbert
Vedoucí práce
Kaštil, Jan
Oponent
Puš, Viktor
Klasifikace
A
Altmetrics
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato práce pojednáva o implementaci hardwarové jednotky řešící SUDOKU. V práci jsem zadefinoval pojmy týkající se hlavolamu SUDOKU a popsal některé jeho vlastnosti, zejména z hlediska řešení na počítačovém systému. Práce dále popisuje některé techniky používané při řešení SUDOKU a možnosti jejich hardwarové implementace. V hlavní části je popsána konkrétní realizace jednotky řešící SUDOKU a také je zhodnocena výkonnost navržené jednotky. Jednotku jsem ověřil i na reálném hardwaru. V závěru práce jsem zhodnotil možnosti dalšího rozšíření navržené jednotky.
 
This work deals with the implementation of a hardware-based SUDOKU solver. SUDOKU terminology is described as well as SUDOKU puzzle metrics related to computer puzzle solvers. Solving techniques are introduced and possibilities of a hardware-based implementation are discussed. The implementation of the SUDOKU solver is described and the performance of the implemented unit is assessed. The designed solver was also verified on a real hardware platform. In conclusions possible unit extensions are proposed.
 
Klíčová slova
SUDOKU, FPGA, řešení hlavolamů, hardwarová akcelerace, SUDOKU, FPGA, puzzle solving, hardware-based acceleration
Jazyk
čeština (Czech)
Studijní obor
Informační technologie
Složení komise
doc. Dr. Ing. Otto Fučík (předseda) doc. Ing. Vladimír Janoušek, Ph.D. (místopředseda) Ing. Vladimír Bartík, Ph.D. (člen) Ing. Filip Orság, Ph.D. (člen) Ing. Ivana Burgetová, Ph.D. (člen)
Termín obhajoby
2010-06-14
Průběh obhajoby
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm "A". Otázky u obhajoby: Uvádíte, že algoritmus není schopen vyřešit všechna řešitelná zadání SUDOKU. Je to myšleno tak, že řešení bude nalezeno ve velmi dlouhém čase, nebo tak, že řešení nebude nalezeno nikdy? Pokud platí druhá varianta, čím je způsobeno toto omezení algoritmu?
Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájena
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/56010
Zdrojový dokument
JURINEK, R. Hardwarová akcelerace hry SUDOKU [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2010.
Kolekce
  • 2010 [347]
Citace PRO

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV
 

 

Procházet

Vše v repozitářiKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit seZaregistrovat se

Statistiky

Zobrazit statistiky využívání

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV