• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2010
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2010
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ray tracing na architektuře CUDA

Ray Tracing on CUDA Architecture

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (1.858Mb)
review_34942.html (1.425Kb)
Author
Bidmon, Lukáš
Advisor
Bařina, David
Referee
Polok, Lukáš
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce se zabývá využitím grafických karet podporujících CUDA pro výpočet ray tracingu. Nejdříve je představen klasický rekurzivní algoritmus pro ray tracing a je uveden matematický základ, použitý při výpočtech, pro implementovaná tělesa. Dále je představena architektura nVidia CUDA a jsou uvedeny odlišnosti od výpočtů prováděných na CPU. Následuje návrh algoritmu, kde jsou rozebrány úpravy nutné pro běh na GPU. Část o implementaci se zabývá průběhem programu a využitím paměti. Nakonec jsou uvedeny výsledky testování a porovnání výkonu CPU a GPU implementace.
 
This work presents utilization of CUDA capable graphic cards for ray tracing. First, the classic recursive ray tracing algorithm is presented and necessary math is explained for implemented objects. nVidia CUDA architecture is introduced in next chapter with explained differences from CPU computations. Following is the implementation scheme where modifications necessary for CUDA are discussed. Implementation chapter covers details about flow of the program and memory usage. Finally the CPU and GPU testing results are presented.
 
Keywords
Ray tracing, ray casting, nVidia CUDA, grafická karta, GPU, metoda sledování paprsku, generování obrazu, paprsek, odraz paprsku, lom paprsku, průnik paprsku, Ray tracing, ray casting, nVidia CUDA, graphic card, GPU, image generation, ray, reflection, refraction, ray sphere intersection, ray triangle intersection
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Informační technologie
Composition of Committee
doc. Ing. Přemysl Kršek, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Josef Schwarz, CSc. (místopředseda) prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (člen) Ing. Zbyněk Křivka, Ph.D. (člen) doc. Ing. František Zbořil, Ph.D. (člen)
Date of defence
2010-06-14
Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B. Otázky u obhajoby: Jaký je doopravdy potřeba prostor pro uložení zásobníků všech vláken (formulujte vzorec)? Jak se kombinují vypočtené barvy paprsků? Uvažoval jste urychlení pomocí selektivního omezení rekurze výpočtu?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/56140
Source
BIDMON, L. Ray tracing na architektuře CUDA [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2010.
Collections
  • 2010 [347]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV