Grafické animace metod řešení úloh
Graphic Animation of Problem Solving Methods

Autor
Vedoucí práce
Zbořil, FrantišekOponent
Jurka, PavelKlasifikace
BAltmetrics
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Pro automatizované řešení problémů výpočetní technikou se používají různé implementace umělé inteligence. Tato práce se zabývá některými typickými metodami, popisuje jejich vlastnosti, porovnává je a uvádí možný způsob algoritmizace a implementace. Cílem je vytvoření aplikace, která názorným způsobem demonstruje na vybraných úlohách metody jejich řešení. There are many kinds of implementation artificial intelligence for automatic solving problems by computer technology. The main topics of this bachelor's thesis are some typical methods, describing of their features, comparing them among and shows some useful techniques of algoritmization and implementation too. Main purpose of this thesis is creating application, which clearly demonstrates at chosen problems methods of their solving.
Klíčová slova
Umělá inteligence, metody řešení úloh, neinformované metody, metoda prohledávání do šířky, metoda stejných cen, metoda prohledávání do hloubky, metoda omezeného prohledávání do hloubky, metoda postupného zanořování do hloubky, metoda zpětného navracení, metoda obousměrného prohledávání, informované metody, metoda založená na výběru nejlépe ohodnoceného stavu, metoda lačného prohledávání, A*, metody lokálního prohledávání, metoda stoupání do kopce, metoda simulovaného žíhání, metody s omezujícími podmínkami, metoda zpětného navracení pro CSP, metoda dopředné kontroly, metoda minimálního konfliktu, jednoduché hry, prohledávání AND/OR grafu, složité hry, Alfa-Beta řezy., Artificial intelligence, problem solving methods, Uninformed Search, Breadth First Search, Depth First Search, Uniform Cost Search, Depth Limited Search, Iterative deeping DFS, Backtracking, Bidirectional BFS, Informed Search, Best First Search, Greedy search, A* search, Local search, Hill climbing, Simulated annealing, Constraint Satisfaction Problem, Backtracking for CSP, Forward checking, Min-conflict, AND/OR, Alfa-Beta cutoff.Jazyk
čeština (Czech)Studijní obor
Informační technologieSložení komise
Termín obhajoby
Průběh obhajoby
Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájenaTrvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/56329Zdrojový dokument
MACEK, J. Grafické animace metod řešení úloh [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. .Kolekce
- 2006 [163]
Citace PRO
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Řešitel hry griddlers
Balcárek, LukášHlavním motivem této práce je logická hra Griddlers, na které jsou ukázány různé postupy pro hledání správného řešení. Pro nalezení řešení daného zadání se používají neinformované a informované algortimy, které jsou ... -
Generátor a řešitel hry sudoku
Polínková, EliškaTato práce pojednává o způsobech generovaní a řešení hry Sudoku. Popisuje možné přístupy k problému řešení, a to: využití logických metod a využití metod prohledávání stavového prostoru. Praktickou část této práce tvoří ... -
Problém obchodního cestujícího - paralelní řešení na SMP (vlákna)
Weigner, MartinPráce se zabývá řešením problému obchodního cestujícího. Problém je řešen nejprve sériovým přístupem na čtyřech algoritmech, aby byly posléze vybrány dva, které jsou převedeny do paralelního provedení. V závěru jsou shrnuty ...