Vizualizace tekoucí vody v krajině
Water Flowing in the Landscape Visualization
Abstract
Tato práce se zabývá vizualizací tekoucí vody v krajině se zaměřením na zobrazování výsledků v reálném čase. Za účelem získávání dat pro vizualizaci jsou zde probrány i základní postupy využívané při generování umělého terénu a přírodně vypadajících textur, stejně jako algoritmy simulující přelévání vody po podkladu. Cílem je tak vytvoření interaktivního prostředí, které bude schopno poskytovat zajímavý vizuální výstup v přímé reakci na uživatele. This work covers visualization of water flowing in the landscape with focus on displaying the results in real time. For in order to obtain data for visualization also common procedures for artificial terrain and natural looking textures are introduced, as well as simple water flow simulation algorithms. The final objective of this work is to present an interactive environment, which will offer interesting visual output in direct response to the user.
Keywords
vizualizace terénu a vody, simulace pohybu vody, generování terénu, fraktály, OpenGL, GLSL, terrain and water visualization, water flow simulation, terrain generating, fractals, OpenGL, GLSLLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Informační technologieComposition of Committee
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/56384Source
VLČEK, A. Vizualizace tekoucí vody v krajině [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. .Collections
- 2006 [166]