Konstrukce experimentálního zařízení pro studium mazání okolků kolejových vozidel
Design of Wheel Flange Lubrication Experimental Apparatus
Author
Advisor
Hartl, MartinReferee
Dzimko, MariánGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem a praktickou realizací experimentálního zařízení pro studium mazání okolků kolejových vozidel. Experimentální zařízení, v modelové situaci 1:1, využívá ke studiu chování maziva v kontaktu okolek – kolejnice optickou interferometrii. Jedná se o inovativní přístup, který nebyl doposud pro tyto experimenty využit. Cílem budoucího měření na zařízení je stanovení minimální dávky ekologického maziva v kontaktu kolejnice – okolek za variantních podmínek, kdy nedojde k prolomení mazacího filmu. Zařízení umožňuje měřit opotřebení reálné kolejnice. Práce obsahuje přehled zařízení pro studium mazání okolků kolejových vozidel, charakteristiku kontaktu okolek – kolejnice, popis vlivu mazání na opotřebení a akustickou emisi a detailní popis experimentálního zařízení. The diploma thesis deals with construction design and practical realisation of experimental apparatus for investigation of wheel flange track vehicle lubrication. Experimental apparatus in full-scale uses optical interferometry for investigation of lubrication behaviour in wheel flange contact. It is an innovative approach which has not been used for such experiments so far. The aim of the following measurement with this apparatus is to determine the minimal amount of ecological lubrication in wheel flange contact under certain conditions when there is no lubrication film interruption. The apparatus enables to measure real rail wear. This work contains the apparatus description for the study of wheel flange lubrication, wheel flange contact specifications, the description of its influence on wear and acoustic emission, and a detailed description of the experimental apparatus.
Keywords
Kontakt kolo - kolejnice, experimentální zařízení v modelové situaci 1:1, mazání okolků, tření, opotřebení, optická interferometrie, Wheel/Rail Contact, Full – Scale Wheel/Rail Test Stand, Wheel Flange Lubrication, Friction, Wear Optical InterferometryLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Konstrukční inženýrstvíComposition of Committee
prof. Ing. Martin Hartl, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Ivan Mazůrek, CSc. (místopředseda) prof. Ing. Marián Dzimko, CSc. (člen) doc. Ing. Pavel Maňas, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Rosický, CSc. (člen) doc. Ing. Luboš Náhlík, Ph.D. (člen) Ing. Aleš Dočkal, Ph.D. (člen) Ing. Bronislav Růžička, Ph.D. (člen) Ing. Petr Dobeš, CSc. (člen) Ing. Petr Čížek, Ph.D. (člen)Date of defence
2012-06-21Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/5641http://hdl.handle.net/11012/206932
Source
NEPOVÍM, R. Konstrukce experimentálního zařízení pro studium mazání okolků kolejových vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.Collections
- 2012 [449]