ChatBot založený na jazykovém modelování

No Thumbnail Available
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tato práce řeší využití jazykového modelování v chatbotovi pomocí neuronových sítí. Tento problém je řešen tak, že pomocí zpracování přirozeného jazyka je při vytváření odpovědi na uživatelskou zprávu prvně zpráva analyzována. Poté jsou vytvořeny počátky vět odpovědi, které jsou doplněny výstupem neuronové sítě. Dohromady tyto věty tvoří odpověď chatbota. Proběhlo porovnání s existujícím chatbotem Cleverbotem a byla zjišťována míra inteligence obou chatbotů, na jejichž základě jsou uvedeny možnosti dalšího vývoje.
This paper addresses the use of language modeling using neural networks in the chatbot. Problem is solved by using natural language processing and first step of generating response based on user input is input analysiss. As next beginings of sentences are created which are completed by output of neural network. All created sentences form final chatbot response. There was a comparisson with chatbot Cleverbot and measure of intelligence for both chatbots was determined. Based on testing results, some techniques for future progress were concluded.
Description
Citation
RADVANSKÝ, M. ChatBot založený na jazykovém modelování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2014.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
doc. Dr. Ing. Jan Černocký (předseda) doc. Ing. František Zbořil, CSc. (místopředseda) Ing. Vítězslav Beran, Ph.D. (člen) Ing. Michal Bidlo, Ph.D. (člen) Ing. Karel Masařík, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2014-06-18
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C. Otázky u obhajoby: * Proč jste nasadil chatbota na diskuze (a ne na Twitter) a vytvořil tak jasný nesoulad mezi trénovacími a testovacími daty? * Co se stane, když je na jedno slovo navázáno více POS tagů? * Jak funguje skrytý Markovův model v chatbotovi?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Přístup k plnému textu prostřednictvím internetu byl licenční smlouvou omezen na dobu 1 roku/let
DOI
Collections
Citace PRO