• čeština
    • English
  • English 
    • čeština
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2014
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2014
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kooperativní hra v multi-agentním prostředí Jason

Cooperative Game in Multi-Agent System Jason

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (973.5Kb)
review_79812.html (1.444Kb)
Author
Husa, Jakub
Advisor
Král, Jiří
Referee
Rozman, Jaroslav
Grade
C
Alternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/56520
Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/56520
http://hdl.handle.net/11012/56520
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce se zabývá tvorbou hry založené na multi-agentním systému. Práce začíná seznámením se s teorií multi-agentních systémů, strategických počítačových her, jazyka AgentSpeak a jeho nástavby Jason použitých při implementaci. Dále je navržena tahová strategická hra Útěk z vězení, která proti sobě staví dva asymetrické týmy inteligentních agentů s rozdílnými cíli. Pro oba týmy jsou navrženy tři režimy inteligentního chování, lišící se svojí komplexností a mírou spolupráce agentů. Jeden z týmů může být ovládán hráčem, nebo oba ovládány počítačem. Hra je podrobena analýze na množině testovacích map. Práce srovnává jednotlivé režimy inteligence a hodnotí jejich schopnost uspět proti různým typům soupeřů a rychlost uvažování.
 
The subject of this thesis is creation of a game based on a multi-agent system. First part of the thesis introduces theory of multi-agent systems, strategic computer games, language AgentSpeak and his extension Jason which were used for implementation. Then design of turn-based strategic game Prison Escape is described, which pitches two asymmetrical teams of intelligent agents with different goals against each other. Each team has three modes of intelligent behavior designed for them, which differ by their complexity and extent of inter-agent cooperation. One team can be controlled by a player, or both teams can be controlled by computer. The game is tested on a set of testing maps. The thesis compares the three designed modes of behavior and evaluates their ability to succeed against varying opponents and thinking speed.
 
Keywords
Umělá inteligence, Multi-agentní systémy, BDI agent, AgentSpeak, Jason, Java, hra, simulace, kooperace., Artificial intelligence, Multi-agent system, BDI agent, AgentSpeak, Jason, Java, game, simulation, cooperation.
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Informační technologie
Composition of Committee
doc. Ing. Josef Schwarz, CSc. (předseda) doc. Ing. František Zbořil, Ph.D. (místopředseda) Ing. Vítězslav Beran, Ph.D. (člen) Dr. Ing. Petr Peringer (člen) RNDr. Marek Rychlý, Ph.D. (člen)
Date of defence
2014-06-16
Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C. Otázky u obhajoby: Odkud jste čerpal informace do Kapitoly 4? Vámi implementovaná hra Útěk z vězení je váš vlastní nápad, nebo je odněkud převzaný? Stejně tak pravidla pro chování agentů jsou vaše, nebo jste se někde inspiroval?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/56520
Source
HUSA, J. Kooperativní hra v multi-agentním prostředí Jason [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2014.
Collections
  • 2014 [305]
Citace PRO

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Inteligentní bojové jednotky 

    Kužela, Martin
    Výcvik vojenských jednotek v terénu je spojen s velkými náklady, ať už se jedná o finance, materiální nebo lidské zdroje. Proto se čím dál tím více klade důraz na výcvik bojových jednotek prostřednictvím simulátoru. Pro ...
  • Rozhraní pro tvorbu herních agentů v prostředí Jason 

    Rusnák, Jakub
    Práce se zabývá tvorbou rozhraní pro vytváření agentů v jazyce Jason pro hru Unreal Tournament 2004. Čtenář se seznámí s teorií agentních systémů, s hrou Unreal Tournament a prostředím GameBots. V práci je popsán návrh ...
  • Simulátor BDI agentů a okolního prostředí s překážkami 

    Matějíček, Petr
    Tato práce popisuje implementaci simulátoru multiagentního systému. Vysvětluje základní pojmy agentních a multiagentních systémů. Implementace simulátoru je řešena jako samostatný objekt, umožňující připojovat různé modely ...

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV