Show simple item record

dc.contributor.authorGajdová, Petra
dc.date.accessioned2016-02-16T12:17:02Z
dc.date.available2016-02-16T12:17:02Z
dc.date.issued2008cs
dc.identifier.citationXII. Vědecká konference doktorandů. 2008 s. 21-26. ISBN 978-80-214-3656-5cs
dc.identifier.isbn978-80-214-3656-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11012/56754
dc.description.abstractStředověk byl prostoupen skrytými významy a symbolikou, zároveň také zálibou v barvě a světle. Umberto Eco v Umění a krása ve středověké estetice píše o středověku a jeho symbolicko – alegorickém pojetí vesmíru: „Středověk nikdy nezapomněl, že jakákoliv věc by byla absurdní, kdyby se její význam omezil na bezprostřední funkci či na její fenomenální podobu, a že všechny věci přesahují kamsi daleko do onoho světa.“ Gotická sakrální architektura je známá barevnými vitrážemi v oknech, které se podílí na duchovním a nadpozemském vzezření interiéru světelnými a barevnými efekty. Katedrála v Chartres je proslavena 152 (dříve 186) vitrážovými okny, které umocňují silný duchovní prožitek návštěvníka katedrály.cs
dc.formattextcs
dc.format.extent21-26cs
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoké učení technické v Brně, Fakulta architekturycs
dc.relation.ispartofXII. Vědecká konference doktorandůcs
dc.rights© Vysoké učení technické v Brně, Fakulta architekturycs
dc.titleVitráže katedrály v Chartres: Barevná symbolika v architektuřecs
eprints.affiliatedInstitution.departmentFakulta architekturycs
but.event.date13.5.2008cs
but.event.titleXII. Vědecká konference doktorandůcs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.driverconferenceObjecten
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.type.versionpublishedVersionen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record