• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2016
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2016
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Koncept závodního vozu pro autokros

Concept of Autocross Racing Car

Thumbnail
View/Open
appendix-1.zip (2.655Mb)
final-thesis.pdf (5.849Mb)
review_92616.html (7.989Kb)
Author
Dobrovolný, Ondřej
Advisor
Ramík, Pavel
Referee
Porteš, Petr
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce je zaměřena na návrh a simulační analýzu torzní tuhosti rámu závodního vozu pro autokros. Při návrhu rámu byl kladen důraz na dodržení předpisů mezinárodní automobilové federace, na výslednou torzní tuhost a hmotnost. První část práce je zaměřena na konstrukci vozidel pro autokros a jeho předpisy. Hlavní částí práce je samotný konstrukční návrh rámu, následná simulační analýza pomocí metody konečných prvků, na kterou navazují výpočty torzní tuhosti. Na závěr práce jsou zhodnoceny výsledky a je uveden návrh dalšího vývoje.
 
Diploma thesis deals with the design and simulation of torsional stiffness of the frame for autocross racing car. The design put emphasis on observe the regulations of international automobile federation and the result of torsional rigidity and weight. The first part focuses on the design of vehicles for autocross and its regulations. The main part is the structural design of the frame, following with simulation analysis using finite element method and computing torsional stiffness. In conclusion, results are evaluate and referred for further development.
 
Keywords
Autokros, SuperBuggy, bezpečnostní rám, napěťová a deformační analýza, metoda konečných prvků, Autocross, SuperBuggy, safety cage, deformation-stress analysis, FEM
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrství
Composition of Committee
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Kubíček (člen) Ing. Zdeněk Novosad (člen)
Date of defence
2016-06-13
Process of defence
Student seznámil zkušební komisi se svou diplomovou prací a zodpověděl otázky oponenta. Následovaly otázky k tématu diplomové práce. 1) Co je to rovnoběžníková náprava a jaké jsou její výhody? 2) Co to je gyroskopický moment a jak vzniká?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/59690
Source
DOBROVOLNÝ, O. Koncept závodního vozu pro autokros [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.
Collections
  • 2016 [439]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV