Show simple item record

Procedure of residual fatigue lifetime assesment of railway axle

dc.contributor.advisorNáhlík, Lubošcs
dc.contributor.authorScholz, Davidcs
dc.date.accessioned2019-05-17T13:24:04Z
dc.date.available2019-05-17T13:24:04Z
dc.date.created2016cs
dc.identifier.citationSCHOLZ, D. Postup stanovení zbytkové únavové životnosti vlakové nápravy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.cs
dc.identifier.other92873cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11012/60000
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je představit způsoby výpočtu zbytkové únavové životnosti vlakové nápravy jdoucí nad rámec mezinárodních norem. Tyto postupy jsou vyžadovány provozovateli pro zvýšení bezpečnosti vlakové dopravy. Jedná se především o pohled lomové mechaniky na nápravu jako na součást s iniciační trhlinou či defektem. Rešeršní část se zabývá definicemi lomové mechaniky a postupy popisujícími růst trhliny s využitím nejpoužívanější koncepce součinitele intenzity napětí. Navazující částí je také popis postupu odhadu životnosti součásti od samotného zjištění tzv. charakteristického zátěžového bloku až po stanovení počtu bloků, které náprava vydrží, než dojde k lomu. Tento postup je rovněž předveden na příkladu.cs
dc.description.abstractThe goal of the bachelor's thesis is to present options to calculate residual life of a railway axle from more sophisticated points of view. These methods are requested by railway operators to ensure higher safety of train traffic. The main issue is the perspective of fracture mechanic, considering railway axle as a component with an initial crack or other defect. The theoretical part deals with basic definitions of fracture mechanics and processes describing crack propagation, using conception of stress intensity factor, which is the most used nowadays. Following part also describes a fatique life estimation process in real. This process is demon-strated using an example after that.en
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrstvícs
dc.rightsStandardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezenícs
dc.subjectvlaková nápravacs
dc.subjectúnavacs
dc.subjecttrhlinacs
dc.subjectzbytková únavová životnostcs
dc.subjectlomová mechanikacs
dc.subjectsoučinitel intenzity napětícs
dc.subjectzátěžový cykluscs
dc.subjectrailway axleen
dc.subjectfatigueen
dc.subjectcracken
dc.subjectlifetimeen
dc.subjectfracture mechanicsen
dc.subjectstress intensity factoren
dc.subjectload cycleen
dc.titlePostup stanovení zbytkové únavové životnosti vlakové nápravycs
dc.title.alternativeProcedure of residual fatigue lifetime assesment of railway axleen
dc.typeTextcs
dcterms.dateAccepted2016-06-15cs
dcterms.modified2016-06-16-09:59:09cs
thesis.disciplineZáklady strojního inženýrstvícs
thesis.grantorVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. Ústav mechaniky těles, mechatroniky a biomechanikycs
thesis.levelBakalářskýcs
thesis.nameBc.cs
sync.item.dbid92873en
sync.item.dbtypeZPen
sync.item.insts2019.06.21 05:49:13en
sync.item.modts2019.05.18 21:56:58en
dc.contributor.refereeSeitl, Stanislavcs
dc.description.markBcs
dc.type.driverbachelorThesisen
dc.type.evskpbakalářská prácecs


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record