Posouzení funkčnosti různých modifikací větrací vyústky pro kabinu osobního vozu

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá určováním okrajů proudu vystupujícího z benchmarkové automobilové vyústky (pravé přední – před spolujezdcem), a to pomocí kouřové vizualizace. V této práci je testováno celkem osm konstrukčních variant, které se mezi sebou liší typem lamelové mříže. Úhly okrajů proudu jsou porovnány s příslušnými požadavky na směřování (zadanými firmou ŠKODA AUTO a.s.) a dle těchto výsledků je určena směrovatelnost každé lamelové mříže. Z výsledků experimentů vyplývá, že lepší směrovatelnosti ve vertikální rovině dosahují lamelové mříže, které mají umístěny horizontální lamely blíže výstupnímu otvoru nebo obsahují více horizontálních a méně vertikálních lamel, nezávisle na jejich umístění. Směrovatelnost lamelových mříží v horizontální rovině je analogicky lepší, pokud jsou vertikální lamely umístěny blíže výstupnímu otvoru nebo pokud lamelové mříže obsahují více vertikálních a méně horizontálních lamel, nezávisle na jejich umístění.
This master thesis deals with determination of boundaries of the flow from a benchmark automotive vent (right-front situated – in front of a front passenger) using the smoke visualization. In this thesis is tested a pack of eight different constructional variants which differ among them by the type of deflection grille. The angles of the flow borders are compared to specific directional requirements (defined by ŠKODA AUTO a.s.) and there is evaluated a directability of each of the constructional variant on the bases of these results. The results of experiments show that better directability in vertical plane achieve deflection grilles with horizontal vanes situated closer to orifice of the vent or deflection grilles with higher number of horizontal vanes and lower number of vertical vanes (independently of their location). Directability of the deflection grilles in horizontal plane is analogically better with vertical vanes situated closer to orifice of the vent or with deflection grilles with higher number of vertical vanes and lower number of horizontal vanes (independently of their location).
Description
Citation
CALETKA, P. Posouzení funkčnosti různých modifikací větrací vyústky pro kabinu osobního vozu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Technika prostředí
Comittee
doc. Ing. Eva Janotková, CSc. (předseda) prof. Ing. Miroslav Jícha, CSc. (místopředseda) prof. Ing. František Kavička, CSc. (člen) prof. Ing. Milan Pavelek, CSc. (člen) doc. Ing. Zdeněk Kratochvíl, CSc. (člen) Ing. Stanislav Patočka, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2016-06-20
Defence
Zodpovězeny dotazy oponenta Prof. Pavelek vznesl dotaz na souvislost mezi hodnotou jasové složky v zaznamenaném obraze a rychlostí na hranici proudu. Doc. Janotková se zeptala na doporučení pro tvorbu automobilových vyústek, které vycházejí z měření provedených v diplomové práci. Doc. Kratochvíl vznesl dotaz na rozdíly teploty a relativní vlhkosti mezi proudem a okolním prostředím.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO