Analýza dat ze sociálních sítí
Analysing Data from Social Networks

Author
Advisor
Smrž, PavelReferee
Otrusina, LubomírGrade
EAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této práce je prostudovat rozhraní sociálních sítí a následně navrhnout a implementovat systém, který dokáže pravidelně získávat, indexovat a analyzovat stahovaná data. Vytvořený systém je demonstrován na příkladech s počítačovými hrami a je implementován v jazyce Python, kde pro indexování dat využívá ElasticSearch. The goal of this bachelor thesis is to examine social networks, propound and implement the system, which manage acquire,index and analyze downloaded data. Created system is demonstrated on examples with computer games and it is implemented with Python programming language, where for indexing is using ElasticSearch.
Keywords
Twitter, Facebook, získávání dat, analýza dat, indexování dat, automatická klasifikace, analýza trendů, vizualizace výsledků, Python, ElasticSearch, JSON., Twitter, Facebook, data downloading, data analysis, data indexing, automatic clasification, trend analysis, result visualisation, Python, ElasticSearch, JSON.Language
čeština (Czech)Study brunch
Informační technologieComposition of Committee
prof. RNDr. Alexandr Meduna, CSc. (předseda) doc. Ing. Lukáš Burget, Ph.D. (místopředseda) Mgr. Lukáš Holík, Ph.D. (člen) doc. Ing. Jiří Jaroš, Ph.D. (člen) Ing. Zbyněk Křivka, Ph.D. (člen)Date of defence
2016-06-15Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm E. Otázky u obhajoby: Jak vytváříte soubory s aspekty a lokacemi? Nikde v práci není popsáno, jak tyto informace získáváte. Proč jste se v práci omezil pouze na analýzu sentimentu? V kapitole 5.6 popisujete analýzu toho, kam uživatelé cestují. Jak tuto informaci získáváte? To, že uživatel zmíní v tweetu nějakou lokaci, přece neznamená, že do dané lokace cestoval.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/62200Source
SKYVA, P. Analýza dat ze sociálních sítí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2016.Collections
- 2016 [297]