Analýza vlivů na reklamu na trhu s doplňky stravy
Analysis of influences for advertisement on the market with food supplements
Author
Advisor
Kopřiva, JanReferee
Dvořák, VáclavGrade
BAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tématem předkládané diplomové práce je analýza legislativních vlivů na reklamu. Kromě obecné úpravy reklamy je práce zaměřena především na regulaci reklamy doplňků stravy. Na konkrétních příkladech jsou uvedeny rozbory možných nedostatků. Tato práce řeší také postup tvorby reklamy a její legislativní kontroly na marketingovém oddělení společnosti VALOSUN a.s. Thema of this master’s thesis is analysis of legislation influences on advertisement. Beside generally advertisement adjustment is master’s thesis oriented firstly on regulation advertisement of food supplements. On the concrete example are displayed analysis of suppose deficiencies. This master’s thesis also solves problem with advertisement production and legislation verification on marketing department in firm VALOSUN a.s.
Keywords
doplňky stravy, klamavá reklama, legislativa, marketing, nekalé obchodní praktiky, právní úprava reklamy, reklama, spotřebitel, zdravotní tvrzení, advertisement, consumer false advertising, food supplements, health claims, law adjustment of advertisement, legislature, marketing, unfair trade practicesLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Podnikové finance a obchodComposition of Committee
prof. Ing. Emil Svoboda, CSc. (předseda) prof. Ing. Mária Režňáková, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Robert Zich, Ph.D. (člen) Ing. Petr Dydowicz, Ph.D. (člen) Ing. Václav Zeman (člen)Date of defence
2008-06-11Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/6287Source
JANDÁKOVÁ, P. Analýza vlivů na reklamu na trhu s doplňky stravy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2008.Collections
- 2008 [373]