• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2008
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2008
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analýza vlivů na reklamu na trhu s doplňky stravy

Analysis of influences for advertisement on the market with food supplements

Thumbnail
View/Open
appendix-1.pdf (198.2Kb)
final-thesis.pdf (2.496Mb)
review_11271.html (3.795Kb)
Author
Jandáková, Pavla
Advisor
Kopřiva, Jan
Referee
Dvořák, Václav
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tématem předkládané diplomové práce je analýza legislativních vlivů na reklamu. Kromě obecné úpravy reklamy je práce zaměřena především na regulaci reklamy doplňků stravy. Na konkrétních příkladech jsou uvedeny rozbory možných nedostatků. Tato práce řeší také postup tvorby reklamy a její legislativní kontroly na marketingovém oddělení společnosti VALOSUN a.s.
 
Thema of this master’s thesis is analysis of legislation influences on advertisement. Beside generally advertisement adjustment is master’s thesis oriented firstly on regulation advertisement of food supplements. On the concrete example are displayed analysis of suppose deficiencies. This master’s thesis also solves problem with advertisement production and legislation verification on marketing department in firm VALOSUN a.s.
 
Keywords
doplňky stravy, klamavá reklama, legislativa, marketing, nekalé obchodní praktiky, právní úprava reklamy, reklama, spotřebitel, zdravotní tvrzení, advertisement, consumer false advertising, food supplements, health claims, law adjustment of advertisement, legislature, marketing, unfair trade practices
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Podnikové finance a obchod
Composition of Committee
prof. Ing. Emil Svoboda, CSc. (předseda) prof. Ing. Mária Režňáková, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Robert Zich, Ph.D. (člen) Ing. Petr Dydowicz, Ph.D. (člen) Ing. Václav Zeman (člen)
Date of defence
2008-06-11
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/6287
Source
JANDÁKOVÁ, P. Analýza vlivů na reklamu na trhu s doplňky stravy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2008.
Collections
  • 2008 [373]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV