• čeština
    • English
  • English 
    • čeština
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta stavební
  • 2016
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta stavební
  • 2016
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nízkokapacitní vozovky

Low volume roads

Thumbnail
View/Open
Posudek-Oponent prace-34331.pdf (404.0Kb)
Posudek-Vedouci prace-34303.pdf (219.6Kb)
final-thesis.pdf (4.121Mb)
review_97396.html (1.397Kb)
Author
Kučera, Vlastimil
Advisor
Hýzl, Petr
Referee
Stehlík, Dušan
Grade
A
Alternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/62875
Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/62875
http://hdl.handle.net/11012/62875
Metadata
Show full item record
Abstract
Práce se zabývá problematikou nízkokapacitních vozovek a podává základní informace pro jejich navrhování. Celosvětově tvoří velkou část nízkokapacitních komunikací vozovky s nestmeleným krytem, zatímco v České republice s jejich konstrukcí nejsou dosud dostatečné zkušenosti, proto jako hlavní a téměř výhradní zdroj pro tuto práci posloužila zahraniční literatura. Výhodami vozovek z nestmelených materiálů je jejich šetrnost k životnímu prostředí a úspora financí, proto při dodržení správného postupu, výběru kvalitního materiálu a současně při správné údržbě jsou nestmelené kryty vhodnou alternativou k běžně používaným asfaltovým krytům. S rostoucí intenzitou dopravy však jejich výhody klesají. Jsou také vhodné například jako kryty komunikací v chráněných krajinných oblastech, protože přestavují menší zásah do krajinného rázu.
 
Thesis deals with an issue of low-volume roads and brings basic informations about their design. The most of the low-volume roads in the world are unpaved roads, while in the Czech republic there are not enought of experience with their construction, therefore a foreign literature was used as an almost exclusive source. The advantages of the roads with unpaved materials are, they are environment-friendly and money saving, therefore when correct procedure is used, good quality material is chosen and proper maintenance is used, they are advisable alternative to normally used asphalt surfaces. With increasing volume of vehicles their advantages decreases. They are suitable for a road surfaces in protected landscape areas, because they represents minor impact on the landscape.
 
Keywords
nízkokapacitní vozovky, nestmelený kryt, štěrk, údržba, poruchy, ADT, low-volume roads, unpaved, gravel, maitenance, defects, ADT
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Konstrukce a dopravní stavby
Composition of Committee
Date of defence
2016-06-14
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/62875
Source
KUČERA, V. Nízkokapacitní vozovky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2016.
Collections
  • 2016 [680]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV