Ratingový model pro interní hodnocení bonity zákazníků KORADO, a.s.

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská
Abstract
Cílem této diplomové práce je navrhnout a otestovat jednoduchý a přehledný kreditní nástroj – Ratingový model (dále Model) využitelný v rámci preventivních opatření proti úvěrovému riziku. Model je navrhován s cílem zefektivnit práci střediska Řízení kreditního rizika a Ratingového výboru odběratelů společnosti KORADO tím, že účelněji využije stávající dostupná data a informace. Rozhodne-li se Společnost implementovat navržený Ratingový model do vlastního systému řízení kreditního rizika, vzniknou jí tím pouze minimální náklady. V úvodní části diplomové práce se čtenář dozví teoretické poznatky o finanční analýze, řízení rizik a fuzzy logice, která je použita pro výpočet Celkového ratingu. Seznámí se s předními externími ratingovými agenturami, které poskytují profesionální bonitní hodnocení firem. V návrhové části diplomové práce může posoudit navržený Model včetně jeho otestování na čtyřech tuzemských a čtyřech zahraničních zákaznících firmy KORADO. V závěru je návrh praktické implementace Modelu, zahrnující časový harmonogram, realizační tým a rozpočet nákladů souvisejících jak s jeho implementací tak používáním.
The object of the following Diploma thesis was to design and test a simple and well-arranged credit tool – a Rating Model (further Model) which could be used as a preventative measure in credit policy. This rating model was designed in order to make the work of the Credit Risk Management sub-department and Rating Committee of KORADO more effective and at the same time to make more effective use of currently available internal and external data. Should the Company decide to use this Rating Model, a minimum of additional expenses would be incurred. The reader of this work will gain theoretical knowledge regarding financial analysis, credit management and fuzzy logic which is used in the calculation of a Total Rating. He/she will become acquainted with the major external agencies providing rating evaluations. As well, the reader may apprise the theoretical Rating model, including its practical use on four domestic and four overseas customers of KORADO. In conclusion there is an implementation of the Model, including a time schedule, an implementation team proposal as well as a budget of implementation and utilization costs.
Description
Citation
VAŇKOVÁ, L. Ratingový model pro interní hodnocení bonity zákazníků KORADO, a.s. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2009.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Podnikové finance a obchod
Comittee
Ing. Pavel Holek (předseda) prof. Ing. Petr Němeček, DrSc. (místopředseda) prof. Ing. Alena Kocmanová, Ph.D. (člen) doc. Ing. Radek Doskočil, Ph.D., MSc (člen) doc. Ing. Robert Zich, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2009-06-12
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Přístup k plnému textu prostřednictvím internetu byl licenční smlouvou omezen na dobu 3 roku/let
DOI
Collections
Citace PRO