Design of Diaphragm Wall Affected by Excavation from Both Sides

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Cílem této diplomové práce byl zjednodušený návrh podzemní stěny ovlivněné výkopem z obou stran. Tato stěna je součástí dočasné šachty pro výměnu tunelovacích strojů a zároveň je trvalou konstrukcí přilehlé stanice metra. Součástí práce je popis postupu výstavby podzemních stěn, hloubení šachty, hloubení přilehlé stanice metra a následné vytvoření tunelových rour pro metro a zasypání šachty. Nedílnou součástí práce je pojednání o geologických podmínkách a zhodnocení geotechnických parametrů. Dále byla vypracována rešerše na téma teplotního namáhání rozpěr a výsledky této rešerše byly aplikovány na návrh rozpěr. Pro splnění požadavků zadání bylo vytvořeno několik modelů konstrukce šachty a přilehlé stanice metra v programu Plaxis a jeden model podzemní stěny šachty v programu Geo5. Výstupy z těchto modelů byly následně mezi sebou porovnány. Dále byl vytvořen model rozpěrného rámu v programu Scia Engineer. Výstupy z programů Plaxis a Scia Engineer byly použity jako podklad pro posouzení konstrukce. Toto posouzení bylo provedeno dle Eurokódů. Podzemní stěna i rozpěrný rám byly navrženy tak, aby přenesly účinky od zatížení, která byla uvažována v této práci. Pro zjednodušení byla zanedbána proměnná zatížení od pracovních strojů a jako jediné proměnné zatížení bylo uvažováno teplotní zatížení rozpěr. Rozpěrný rám byl také navržen na mimořádné zatížení – ztrátu rozpěry.
The aim of this thesis was simplified design of diaphragm wall affected by excavation from both sides. This wall is a part of temporary shaft that serves for exchange of tunnel boring machines and at the same time it is a permanent structure of an adjacent metro station. Part of the thesis deals with description of construction sequence of diaphragm walls, excavation of the shaft, excavation of the adjacent metro station and following construction of metro tubes and backfilling of the shaft. Inseparable part of the thesis is assessment of geological conditions and geotechnical parameters. Furthermore, a study on temperature loads on struts was carried out and the results of the study were used for design of the struts. To fulfil the requirements of the assignment several models of the shaft structure and adjacent metro station were built in program Plaxis and one model of the diaphragm wall of the shaft was created in program Geo5. The model outputs were subsequently compared to each other. Furthermore a model of lateral support frame was created in program Scia Engineer. Outputs from programs Plaxis and Scia Engineer were used as a basis for design checks of the structure. The design checks were done according to Eurocodes. The diaphragm wall and the lateral support frame were designed to support the loads considered in this thesis. In order to simplify the calculation variable loads from construction machines were not considered and the only variable load considered was the temperature load on struts. Lateral support frame was also designed to accidental load – loss of a strut.
Description
Citation
KOČIČKOVÁ, V. Design of Diaphragm Wall Affected by Excavation from Both Sides [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2017.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
Date of acceptance
2017-01-30
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO