Návrh trámového dálničního mostu
Design of highway bridge formed by beam girder

Author
Advisor
Nečas, RadimReferee
Čihák, PetrGrade
BAlternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/64497Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/64497
http://hdl.handle.net/11012/64497
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem diplomové práce je návrh smyšlené mostní konstrukce přes stávající komunikace. Byly vypracovány a následně porovnány tři studie přemostění. Jako nejvhodnější varianta byla vybraná dvoutrámová konstrukce bez náběhů, která byla dále podrobněji zpracována. Konstrukce byla posuzována dle mezních stavů únosnosti a použitelnosti. The aim of diploma thesis is to design a made-up bridge construction over the road network.There were made three studies of bridging which were compared consequently. Two-joint ginder without haunched was selected as the most suitable option and it was designed in details. The construction was assessed according to the ultimate and serviceability limit state.
Keywords
Dvoutrámový most, předpjatý beton, spojitý nosník, zatížení mostu, změny předpětí, časově závislá analýza, mezní stav použitelnosti, mezní stav únosnosti, ohyb, smyk, Two-joist girder, prestressed concrete, countinous girder, loading bridge, prestress losses, time dependent analysis, ultimate and serviceability limit state, bending, shearLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Konstrukce a dopravní stavbyComposition of Committee
Date of defence
2017-02-02Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/64497Source
ŘEZNÍČEK, M. Návrh trámového dálničního mostu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2017.Collections
- 2017 [616]