Marketingové strategie obchodu s uměním se zaměřením na současnou českou výtvarnou scénu
Marketing Strategies of Art Trade with a Focus on Contemporary Czech Art Scene

View/ Open
Author
Advisor
Rais, KarelReferee
Horáček, RadekSvoboda, František
Grade
PAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Obchod se současným uměním v České republice býval vnímán jako oblast přístupná nemnoha zasvěceným. O tomto odvětví u nás dosud neexistovala adekvátní literatura, marketingové strategie užívané v rámci něj byly, nejen z vnějšího pohledu, dosti nejasné. Práce ukazuje, že se nejedná o tajnou sféru. Naopak jde o část trhu, která má ten efekt, že čím více se o ní veřejně hovoří, tím lepší je dopad na celou společnost. Autorka představuje stávající situaci v daném odvětví, její historické souvislosti, a otevřeně popisuje marketingové strategie galeristů dlouhodobě pracujících se současnými umělci. Zároveň na případových studiích ze zahraničí ukazuje možné další cesty, jak současné umění, skrze specifické nástroje marketingu, společnosti přiblížit. Contemporary art trade in the Czech Republic has been regarded as a private area accessible only to a few insiders. So far no adequate literature about this field has existed, the marketing strategies used within it were, not only from the outside perspective, quite unclear. This work shows that it is not a secret sphere. On the contrary, it is a part of the market, which has the effect that the more you talk about it openly, the better impact it has on the whole society. The author presents the current situation in this field, its historical context, and openly discusses the long-term marketing strategies of gallerists who work with contemporary artists. On the basis of case studies from abroad she also shows other possible ways how to bring society closer to contemporary art by means of some specific marketing tools.
Keywords
prodejní galerie, art marketing, obchod s uměním, současné umění, galerijní provoz, mezinárodní umělecký trh, private sales gallery, art marketing, the art market, contemporary art, gallery management, the international art marketLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Výtvarná umění a umělecký provozComposition of Committee
doc. MgA. Filip Cenek (předseda) prof. PhDr. Milena Bartlová, CSc. (člen) prof. PaeDr. Radek Horáček, Ph.D. (člen) doc. Ing. František Svoboda, Ph.D. (člen) PhDr. Kaliopi Chamonikolasová, Ph.D. (člen) Mgr. Markéta Žáčková, Ph.D. (člen) doc. Mgr. Jan Zálešák, Ph.D. (člen)Date of defence
2017-10-05Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/64762Source
PEŠKO BANZETOVÁ, M. Marketingové strategie obchodu s uměním se zaměřením na současnou českou výtvarnou scénu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění. 2017.Collections
- 2017 [2]