Motokolo se spalovacím motorem a elektrickým přenosem výkonu

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstract
Cílem této diplomové práce je návrh řídicího algoritmu, potřebných řídicích a silových obvodů a návrh desek plošných spojů pro již rozpracovaný koncept jízdního kola se spalovacím motorem a elektrickým přenosem výkonu. Řídicí algoritmus bylo třeba navrhnout tak, aby co nejúčinněji využíval výkon spalovacího motoru a maximálně snižoval spotřebu paliva a hlučnost zařízení. Všechny obvody byly kompletně realizovány pomocí analogových zapojení, pro které byly navrženy desky plošných spojů v programu Eagle a ty byly následně oživeny a odladěny.
The objective of this semester thesis is design of the control algorithm, needed control and power circuits and PCB design for the unfinished bicycle concept with a combustion engine and electric power transmission. The control algorithm had to be designed to make efficient use of the combustion engine performance and to minimalize the fuel consumption and noise level of the device. All circuits are fully implemented by analog components for which were designed printed circuit boards using program Eagle and this boards were revived and debugged.
Description
Citation
MAZÁLEK, T. Motokolo se spalovacím motorem a elektrickým přenosem výkonu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Silnoproudá elektrotechnika a výkonová elektronika
Comittee
doc. Dr. Ing. Miroslav Patočka (předseda) doc. Ing. Ondřej Vítek, Ph.D. (místopředseda) Ing. Petr Huták, Ph.D. (člen) Ing. Dalibor Červinka, Ph.D. (člen) Ing. Jan Knobloch, Ph.D. (člen) doc. Ing. Radoslav Cipín, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2017-06-13
Defence
Student obhajoval diplomovou práci na téma Motokolo se spalovacím motorem a elektrickým přenosem výkonu. Student úvodem obhajoby představil fyzicky motokolo, které bylo předmětem diplomové práce. Bylo představeno blokové schéma řídicího algoritmu. Student popsal princip řízení generování požadovaného momentu, proudu a výkonu. Bylo prezentováno schéma řízení pohonu a blokujícího měniče. Student navrhl postup dalšího řešení projektu. Student zodpověděl všechny otázky oponenta. Doplňující otázky komise byly zodpovězeny s mírným zaváháním.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO