• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Ústav soudního inženýrství
  • 2017
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Ústav soudního inženýrství
  • 2017
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analýza poškození čelních skel automobilů a možnosti jejich opravy

Windscreen Defects Analysis and Repair Possibilities

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (4.421Mb)
review_100306.html (8.190Kb)
Author
Ondrouch, Dušan
Advisor
Tokař, Stanislav
Referee
Kaluža, Zdeněk
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
V úvodu teoretické části je stručně popsána historie výroby čelních skel a také výroby skla obecně. Dále jsou popsány klíčové parametry a prvky výbavy čelních skel a v neposlední řadě také výrobní proces moderních čelních skel. Závěrem teoretické části jsou objasněny podmínky pro uvedení čelních skel do provozu - homologace. Stěžejní část práce je věnována technickému popisu typických poškození čelních skel automobilů a zjišťování jejich příčin, což má přínos při odhalování pojistných podvodů. Tato práce rovněž nastiňuje alternativní způsob opravy poškození čelního skla, nebo pokud je to nutné, jeho výměnu.
 
Theoretical part’s opening describes brief history of manufacturing of windshields and glass in general. Further in this part, key parameters and additional features are described as well as manufacturing processes of a modern windshield. Moreover, homologation procedure is clarified. The main focus of this thesis is technical description of typical damage of car’s windshield and investigation of its root causes, which may help to reveal insurance fraud. The thesis also outlines alternative way, which can be used to recover damaged windshield or, if necessary, to replace it.
 
Keywords
Poškození, pojistný podvod, sklo, prasklina, bodové poškození, čelní sklo, Damage, insurance fraud, glass, crack, point crack, point damage, windshield
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Expertní inženýrství v dopravě
Composition of Committee
doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (předseda) Ing. Josef Libertín, CSc. (místopředseda) Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen) doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen) Ing. Michal Vintr, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Novotný (člen)
Date of defence
2017-06-15
Process of defence
Diplomant seznámil státní zkušební komisi se svou závěrečnou prací na téma Analýza poškození čelních skel automobilů a možnosti jejich opravy. Závěrečnou práci obhajoval jasně a srozumitelně. Z jeho přednesu bylo patrné, že k řešeným problémům přistupoval výborně. Na otázky komise odpověděl výborně. K otázkám oponenta i vedoucího závěrečné práce uvedl dostačující odpovědi. Státní zkušební komise závěrem konstatovala, že diplomant závěrečnou práci obhájil.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/66114
Source
ONDROUCH, D. Analýza poškození čelních skel automobilů a možnosti jejich opravy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2017.
Collections
  • 2017 [132]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV