Mezní ohřev kulového kloubu při akcelerovaném testu

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Cílem této práce je vytvořit model kulového kloubu a nadefinovat okrajové podmínky tak, aby co nejpřesněji odpovídal skutečnému stavu a nastavit parametry testu, který je prováděn ve firmě TRW-DAS, a.s. tak, aby nedocházelo k přeakcelerování a tím ke změně failure modu. V úvodu práce je rešerše zabývající se kulovými klouby, jejich testováním a obecně akceleračními testy. Další část je věnována vytvoření modelu kloubu v Pro/Engineeru, jeho převedení do Ansysu, kde je model připraven pro výpočet, vyhodnocení provedené únavové zkoušky a porovnání s vytvořeným modelem.
The object of this work is design model of ball joint and define boundary conditions for real condition representation as most exact as possible. Then set parameters of test in TRW-DAS, a.s. for prevention of reacceleration with change of failure mode. Summary of ball joints, their testing and accelerated tests is in the beginning of the work. Next part describes ball joint creation in Pro/Engineer, transfer to Ansys, preparing to solution, fatigue test evaluation and comparing with create model.
Description
Citation
KŘÍŽ, O. Mezní ohřev kulového kloubu při akcelerovaném testu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
doc. Ing. Miroslav Havlíček, CSc. (předseda) prof. Ing. František Bauer, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (člen) prof. RNDr. Ing. Josef Nevrlý, CSc. (člen) doc. RNDr. Karel Pellant, CSc. (člen) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2010-06-17
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO