Podnikatelský záměr pro založení agentury SPORT and UNIVERSITY

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská
Abstract
Hlavním tématem této práce je podnikatelský záměr agentury, kterou založila majitelka v roce 2005 po úspěšném ukončení bakalářského studia na univerzitě ve Spojených státech, které absolvovala při plném sportovním stipendii. Agentura zastává zprostředkovatelskou činnost a spolupracuje jak se studenty-sportovci, tak s trenéry na amerických univerzitách. Agentura se snaží najít studentům sportovní a akademická stipendia, jakož i kvalitní vzdělání a sportovní příležitosti. Tento podnikatelský záměr může být rozdělen do tří částí; první část se zaměřuje na představení agentury, jejich cílů a mise. Další část udává pohled na agenturu v současnosti (pozice na trhu, zákazníci, charakteristiky a dovednost) jehož součástí jsou detailní strategické analýzy vnějších (STEP, Porter, průzkum trhu) a vnitřních faktorů. Analytickou část uzavírá SWOT analýza. Na závěr je formulován podnikatelský záměr následujících pěti let. Pro expanzi agentury jsou dána doporučení jak v klíčových oblastech, tak jako hodnocení rizik a zakončení.
The subject of the presented thesis is a business plan of agency, which the owner founded in February 2005 after having successfully passed university in United States of America as a student-athlete receiving full athletic scholarship. This is recruiting type of agency working with student-athletes in Czech Republic and US coaches at universities. The agency is trying to find athletic- scholarships for athletes as well as great education and sport opportunities for them. I can divide this business plan into three basic parts; part one focus on introducing the agency, her objectives, mission, and present situation. Another part concentrates in determination of the present position of the agency (position on the market, clients, skills, characteristics) and it consists of a detailed strategic analysis of external factors (STEP, Porter, Market Research) and internal factors. The conclusion of the analytic part is closed by a SWOT analysis. Finally, an essay represents the last part of the thesis where the specific business plan of the agency’s future for next five years is formulated. For further expansion of the agency, specific proposals in the key areas have been made. Lastly I have focused on risk evaluation, recommendation and conclusion.
Description
Citation
MERTOVÁ, M. Podnikatelský záměr pro založení agentury SPORT and UNIVERSITY [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2008.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Řízení a ekonomika podniku
Comittee
Ing. Jiří Baťka (předseda) prof. Ing. Vojtěch Koráb, Dr., MBA (místopředseda) prof. Ing. Marie Jurová, CSc. (člen) doc. Ing. Vladimír Chalupský, CSc., MBA (člen) Ing. Jiří Luňáček, Ph.D., MBA (člen)
Date of acceptance
2008-06-12
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO