• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • dizertační práce
  • Fakulta stavební
  • 2016
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • dizertační práce
  • Fakulta stavební
  • 2016
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrhové prvky turbo-okružních křižovatek

Design elements turbo-roundabouts

Thumbnail
View/Open
review_105597.html (1.639Kb)
final-thesis.pdf (16.72Mb)
thesis-1.pdf (2.173Mb)
Posudek-Vedouci prace-35221.pdf (72.53Kb)
Posudek-Oponent prace-34820.pdf (140.3Kb)
Posudek-Oponent prace-34830.pdf (117.6Kb)
Author
Smělý, Martin
Advisor
Radimský, Michal
Referee
Bačová,, Katarína
Kocourek,, Josef
Grade
P
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Disertační práce popisuje novou metodu pro konstrukci turbo-okružních křižovatek aplikovatelnou v České republice. Inovativní je zejména přístup ke konstrukci jízdních pruhů a to zejména ve vztahu ke směrodatným vozidlům a rozšíření jízdních pruhů v závislosti na jejich rozměrech. Inovativní je i přistup k dopravnímu značení, kdy řeší sice detaily stávajících dopravních značek, ale tyto detaily jsou důležité pro chápání řidičů při průjezdu turbo-okružní křižovatkou. Disertační práce tedy vyplňuje legislativní, ale i technickou mezeru v konstrukci turbo-okružních křižovatek a věřím, že bude přínosem zejména pro projektanty těchto křižovatek.
 
Dissertation describes new methodology of design turbo-roundabouts in Czech Republic. Especially innovative is approach to the design of traffic lanes with regards to standard vehicles and widening of traffic lanes according to their dimensions. Innovative is also approach to road signs, where details of current signs are modified, however, these details are important for drivers’ better understanding while driving through turbo-roundabouts. Dissertation fills legislative, but also technical, blank spot during turbo-roundabouts design and I believe that it will benefit particularly designers of these intersections.
 
Keywords
Turbo okružní křižovatka, jednopruhová okružní křižovatka, vícepruhová okružní křižovatka, jízdní pruh, směrodatné vozidlo, nehodovost, analýza obrazu, mezní rychlost, dosahovaná rychlost, vjezd, výjezd, okružní pás, fyzické oddělení jízdních pruhů, jízdní pás, dopravní značení, Turbo-roundabout, single lane roundabout, multi-lane roundabout, traffic lane, standard vehicle, accident rate, image analysis, limit speed, achieved speed, entrance, exit, circulatory roadway, physically separated traffic lanes, roadway, road signs
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Konstrukce a dopravní stavby
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/69150
Source
SMĚLÝ, M. Návrhové prvky turbo-okružních křižovatek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. .
Collections
  • 2016 [40]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV