The Effects of a Change in the Environment on Business Valuation Using the Income Capitalization Approach
Význam změny vnějšího prostředí pro ocenění podniku výnosovými metodami

Zobrazit/ otevřít
Datum
2012-12-16Alternativní metriky PlumX
http://hdl.handle.net/11012/69361Altmetrics
10.12775/EQUIL.2012.014
http://hdl.handle.net/11012/69361
http://hdl.handle.net/11012/69361
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Determining the company value in the conditions of unstable development is a very difficult, almost sophisticated activity. Experience of authors confirms high sensitivity of the resulting company value in relation to critical input parameters, which are known as value drivers. One of these drivers, in case of determining the company value using the income capitalization approach, is the expected sales. In practice some authors, but mainly experts, limit sales forecast to extrapolation of the identified trend of the past development, while neglecting the importance of the strategic analysis. The aim of the strategic analysis is to identify all factors that may influence future company objectives, i.e. also future sales. This article provides a possible approach to the correction of sales forecast based on the information gained from the strategic analysis. Stanovit hodnotu společnosti v podmínkách nestabilního vývoje je velmi obtížná, téměř sofistikovaná činnosti. Zkušenosti autorů potvrzují vysokou citlivost výsledné hodnoty společnosti ve vztahu ke kritickým vstupním parametrům, které jsou známé jako generátory hodnotu. Jedním z těchto generátorů, při určování hodnoty společnosti pomocí kapitalizace příjmů přístupu, jsou prognózované tržby. V praxi někteří autoři, ale především odborníci, omezují prognózu tržeb pouze na extrapolaci trendu minulých vývoje, zatímco zanedbávají význam strategické analýzy. Cílem strategické analýzy je identifikovat všechny faktory, které mohou ovlivnit budoucí firemní cíle, tedy i budoucí tržby. Tento článek poskytuje možný postup ke korekci prognózovaných tržeb na základě informací získaných od strategické analýzy.
Klíčová slova
strategic analysis, business valuation, sales forecast process, strategická analýza, ocenění podniku, proces prognózy tržebTrvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/69361Typ dokumentu
Recenzovaný dokumentVerze dokumentu
Finální verze PDFZdrojový dokument
Equilibrium. 2012, vol. 7, issue 2, p. 119-137.http://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/EQUIL/article/view/EQUIL.2012.014
Kolekce
- Ústav financí [40]