• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2017
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2017
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tvorba a demonstrace 3D modelů pro VR

Creation and Demonstration of Assets for VR Application

Thumbnail
View/Open
review_106473.html (1.430Kb)
final-thesis.pdf (3.119Mb)
Posudek-Vedouci prace-20131_v.pdf (85.79Kb)
Posudek-Oponent prace-20131_o.pdf (86.92Kb)
Author
Zouhar, Marek
Advisor
Milet, Tomáš
Referee
Tóth, Michal
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce pojednává o konceptu virtuální reality, její historii, současných možnostech a dostupných zařízeních a technologiích virtuální reality a způsobech tvorby prvků, zejména modelů, textur a animací, které aplikace ve virtuální realitě využívá. Praktická část této práce se zabývá návrhem a tvorbou trojrozměrných modelů, textur, animací a prostředí pro využití v interaktivní aplikaci ve virtuální realitě a také návrhem a tvorbou takové aplikace, která jejich využití demonstruje.
 
This thesis deals with the concept of virtual reality, its history, present-day possibilities and available devices and technologies for virtual reality and ways of creating assets such as models, textures and animations for virtual reality applications. The practical part of this work deals with design and creation of three-dimensional models, textures, animations and environment for use in interactive application in virtual reality and also with design and creation of such application to demonstrate their use.
 
Keywords
Virtuální realita, počítačová grafika, 3D modely, polygonální modely, textury, normálová mapa, bump mapa, animace, Unity, Blender, HTC Vive, Virtual reality, computer graphics, 3D models, polygonal models, textures, normal map, bump map, animation, Unity, Blender, HTC Vive
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Počítačová grafika a multimédia
Composition of Committee
doc. Dr. Ing. Jan Černocký (předseda) doc. RNDr. Pavel Smrž, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Vladimír Janoušek, Ph.D. (člen) doc. Ing. Petr Sedlák, Ph.D. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen) doc. Ing. Zdeněk Vašíček, Ph.D. (člen)
Date of defence
2017-06-21
Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A .
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/69546
Source
ZOUHAR, M. Tvorba a demonstrace 3D modelů pro VR [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2017.
Collections
  • 2017 [156]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV