3D herní svět v OpenGL
3D Game World in OpenGL
Abstract
Tato práce se zabývá studiem moderních technik v počítačové grafice; návrhem a vytvořením aplikace, jež může sloužit jako jádro budoucímu hernímu enginu. V práci jsou vyzdviženy techniky tvorby rozsáhlých terénů, pokročilých stínů, generování fyzikálně založené oblohy a vykreslování velkého množství objektů. Závěrem je provedeno výkonnostní testování těchto modulů. Focus of this master's thesis is a study of modern techniques in computer graphics and designing and developing custom application based on which could be developed new game engine. In this thesis are highlighted techniques for creating large terrains, advanced shadows, physically based sky rendering and drawing large set of objects. Finally, performance testing of these modules is performed.
Keywords
OpenGL, 3D herní svět, teselace, nepřímé vykreslování, animovaný skybox, fyzikální simulace oblohy, stínové mapy, kaskádové stínové mapy, dělení prostoru, terén, SSAO, OpenGL, 3D game world, tesselation, indirect drawing, animated skybox, physically based sky, shadow mapping, cascaded shadow maps, spatial indexing, terrain, SSAOLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Počítačová grafika a multimédiaComposition of Committee
doc. Dr. Ing. Jan Černocký (předseda) doc. RNDr. Pavel Smrž, Ph.D. (místopředseda) Ing. Michal Bidlo, Ph.D. (člen) prof. Ing. Jan Holub, Ph.D. (člen) RNDr. Marek Rychlý, Ph.D. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen)Date of defence
2017-06-20Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A. Otázky u obhajoby: Jak byste řešil vrhané stíny u vygenerované trávy? Stačí vysvětlit princip.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/69566Source
BUCHTA, D. 3D herní svět v OpenGL [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2017.Collections
- 2017 [156]