Virtuální realita: Technologické demo s Oculus Rift
Virtual Reality: Technology Demo Using Oculus Rift

Author
Advisor
Kobrtek, JozefReferee
Najman, PavelGrade
BAlternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/69808Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/69808
http://hdl.handle.net/11012/69808
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá headsetem Oculus Rift a možnostmi integrace s OpenGL. Představí čtenáři virtuální realitu a její historii, princip fungování headsetů virtuální reality, teorii návrhu pro virtuální realitu a nástroj Oculus Rift SDK. Popisuje návrh a implementaci aplikace demonstrující možnosti Oculus Rift s OpenGL. V závěru se práce zabývá testováním a vyhodnocením sesbíraných výsledků. Aplikaci testovalo celkem 43 uživatelů. This thesis describes device Oculus Rift and how it can be integrated with OpenGL. It will present an introduction to virtual reality, head-mounted display, best practices and Oculus Rift SDK to the reader. The thesis describes design and implementation of application for Oculus Rift integrated with OpenGL. Additionally, measurements and performed tests will be discussed. The application was tested with 43 users.
Keywords
Virtuální realita, Headsety pro virtuální realitu, Oculus Rift, Oculus Rift SDK, OpenGL, Technologické demo, C++, Virtual reality, Head-mounted display for virtual reality, Oculus Rift, Oculus Rift SDK, OpenGL, Technology demo, C++Language
čeština (Czech)Study brunch
Informační technologieComposition of Committee
prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (předseda) doc. Mgr. Adam Rogalewicz, Ph.D. (místopředseda) Ing. Vladimír Bartík, Ph.D. (člen) RNDr. Vlasta Krupková, CSc. (člen) Ing. Josef Strnadel, Ph.D. (člen)Date of defence
2017-06-15Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B. Otázky u obhajoby: Které textury a modely jste vytvořil sám a které byly převzaty? U převzatých zmiňte jejich licenci a zdroj.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/69808Source
HLADYUK, Y. Virtuální realita: Technologické demo s Oculus Rift [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2017.Collections
- 2017 [328]
Citace PRO
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Systém pro pokročilou vizuální teleprezenci
Davídek, DanielV úvodu práce jsou uvedeny základní principy vizualní teleprezence spolu s rozborem důležitých aspektů při návrhu tohoto zařízení. Dále je uveden krátký přehled některých aplikací teleprezenčních systémů. Následně jsou ... -
Systém pro zobrazování 3D dat ve virtuální realitě
Kalafut, OliverTáto bakalárska práca sa zaoberá zobrazovaním medicínskych modelov, napríklad orgánov ľudského tela vo virtuálnej realite prostredníctvom zariadenia Oculus Go. Oculus Go je all-in-one zariadenie s výkonným procesorom a ... -
Architektonická vizualizace ve virtuální realitě
Hložanka, FilipTato práce se zaměřuje na nynější podobu virtuální reality a její využití v průmyslovém designu a architektuře. Je rozdělená do dvou částí. V první částí je popsána historie virtuální reality včetně fází vývoje a ...