• čeština
    • English
  • English 
    • čeština
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • dizertační práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2017
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • dizertační práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2017
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Brand Identity in Design of Industrial Product

Brand Identity in Design of Industrial Product

Thumbnail
View/Open
Posudek-Oponent prace-Review VUT Ondra.pdf (222.8Kb)
Posudek-Oponent prace-Oponentsky posudok Ing Ondra.pdf (351.6Kb)
Posudek-Vedouci prace-EN_posudekskolitele_Ondra.pdf (178.0Kb)
appendix-1.pdf (49.26Kb)
final-thesis.pdf (3.240Mb)
thesis-1.pdf (2.492Mb)
review_106698.html (1.707Kb)
Author
Ondra, Martin
Advisor
Rajlich, Jan
Referee
Jelenčík, Branislav
Grall, Günther
Grade
P
Alternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/70003
Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/70003
http://hdl.handle.net/11012/70003
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce se zabývá studiem prvků identity značky na produktech. Současný stav poznání shrnuje poznatky o brandingu, gramatice tvarů a metod ke studio podobností na produktech. Další práce se zaměřují na zachycení prvků identity značky a vytvoření nástroje, pracujícího na základě gramatiky tvarů, který by pomáhal designérovi v jeho kreativním procesu, této literatuře však schází studování designérské práce. Konkrétní identita je studována z hlediska loga, barev a tvaru až k vytvoření její gramatiky tvarů. Po analýze produktů firmy a gramatiky tvarů je předložena hypotéza o přenosu identity značky v průběhu inovačního procesu z pohledu gramatiky tvarů.
 
This thesis is concerned with study of the brand identity elements in the product. Current state of knowledge leads to findings about the brand identity, shape grammars and methods for exploring the similarities in the product. Works are focusing on capturing the brand identity and the development of a shape grammar tool that would help the designer in his creative process, but the literature lacks in study of the actual designing process. An actual brand identity is studied in terms of logo, colour and shape to a creation of a shape grammar. After the analysis a shape grammar based hypothesis of how the brand identity is transferred throughout the innovation process is formulated.
 
Keywords
Identita značky, gramatika tvarů, podobnosti designu, inovace, Brand identity, shape grammar, design similarities, innovation
Language
angličtina (English)
Study brunch
Konstrukční a procesní inženýrství
Composition of Committee
prof. Ing. Martin Hartl, Ph.D. (předseda) Prof. Mag. Dr. Günther Grall (člen) doc. Ing. Branislav Jelenčík, ArtD. (člen) doc. Ing. arch. Jiří Palacký, Ph.D. (člen) doc. akad. soch. Ladislav Křenek, ArtD. (člen)
Date of defence
2017-10-11
Process of defence
DDP splňuje požadavky plynoucí z § 47 Zákona č. 111/1998 Sb., O vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů a z článku 42 SZŘ VUT v Brně. Obsahuje původní výsledky uveřejněné mj. v článku indexovaném v databázi Scopus.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/70003
Source
ONDRA, M. Brand Identity in Design of Industrial Product [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.
Collections
  • 2017 [37]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV