Brand Identity in Design of Industrial Product
Brand Identity in Design of Industrial Product

Author
Advisor
Rajlich, JanReferee
Jelenčík, BranislavGrall, Günther
Grade
PAlternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/70003Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/70003
http://hdl.handle.net/11012/70003
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá studiem prvků identity značky na produktech. Současný stav poznání shrnuje poznatky o brandingu, gramatice tvarů a metod ke studio podobností na produktech. Další práce se zaměřují na zachycení prvků identity značky a vytvoření nástroje, pracujícího na základě gramatiky tvarů, který by pomáhal designérovi v jeho kreativním procesu, této literatuře však schází studování designérské práce. Konkrétní identita je studována z hlediska loga, barev a tvaru až k vytvoření její gramatiky tvarů. Po analýze produktů firmy a gramatiky tvarů je předložena hypotéza o přenosu identity značky v průběhu inovačního procesu z pohledu gramatiky tvarů. This thesis is concerned with study of the brand identity elements in the product. Current state of knowledge leads to findings about the brand identity, shape grammars and methods for exploring the similarities in the product. Works are focusing on capturing the brand identity and the development of a shape grammar tool that would help the designer in his creative process, but the literature lacks in study of the actual designing process. An actual brand identity is studied in terms of logo, colour and shape to a creation of a shape grammar. After the analysis a shape grammar based hypothesis of how the brand identity is transferred throughout the innovation process is formulated.
Keywords
Identita značky, gramatika tvarů, podobnosti designu, inovace, Brand identity, shape grammar, design similarities, innovationLanguage
angličtina (English)Study brunch
Konstrukční a procesní inženýrstvíComposition of Committee
prof. Ing. Martin Hartl, Ph.D. (předseda) Prof. Mag. Dr. Günther Grall (člen) doc. Ing. Branislav Jelenčík, ArtD. (člen) doc. Ing. arch. Jiří Palacký, Ph.D. (člen) doc. akad. soch. Ladislav Křenek, ArtD. (člen)Date of defence
2017-10-11Process of defence
DDP splňuje požadavky plynoucí z § 47 Zákona č. 111/1998 Sb., O vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů a z článku 42 SZŘ VUT v Brně. Obsahuje původní výsledky uveřejněné mj. v článku indexovaném v databázi Scopus.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/70003Source
ONDRA, M. Brand Identity in Design of Industrial Product [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.Collections
- 2017 [37]