Dynamická analýza koleje
Dynamic analysis of track

Author
Advisor
Plášek, OttoReferee
Salajka, VlastislavGrade
AAlternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/70672Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/70672
http://hdl.handle.net/11012/70672
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce se zabývá popisem soustavy vozidlo - kolej. Jsou popsány základní analytické modely koleje. Následně jsou vytvořeny modely metodou konečných prvků simulující průjezd nápravy vozidla. Cílem práce je sestavení modelu, který co nejpřesněji popisuje dynamické jevy v koleji. Výsledky modelu jsou porovnány s naměřenými daty v terénu. Dalším cílem práce je zjištění závislosti průřezových charakteristik na srovnaném ojetí kolejnice a následně na průhybu koleje. The diploma thesis deals with descriptions of vehicle - track dynamic interface. There are described basic analytical models of railway track. The numerical models are created by using finite element methods with moving load simulated axle of rail vehicle. The aim of thesis is to create the model which most accurately describes the dynamic phenomena in the track. The results from models are compared with data obtained by measuring in the track. Next aim of thesis is to determine dependency of rail cross-sectional characteristics on equivalent rail head wear and then on rail deflection.
Keywords
Konstrukce koleje, průhyb koleje, tuhost koleje, tlumení v koleji, analytický model, numerický model, metoda konečných prvků, ANSYS, Zimmermannův model, Pasternakův model, model dle Frýby, Dvouvrstvý systém, rychlost vozidla, ohybová tuhost, moment setrvačnosti, průřezový modul, ojetí kolejnice, průřezové charakteristiky, Permanent way, rail deflection, track stiffness, track damping ratio, analytical model, numerical model, finite element method, ANSYS, Zimmermann model, Pasternak model, model by Frýba, Double beam model, vehicle velocity, bending stiffness, moment of inertia, cross section module, lateral wear of the rail head, cross-sectional characteristicsLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Konstrukce a dopravní stavbyComposition of Committee
Date of defence
2018-01-30Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/70672Source
MOJŽÍŠEK, D. Dynamická analýza koleje [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2018.Collections
- 2018 [567]
Citace PRO
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Modelování predikce bankrotu stavebních podniků
Srbová, PavlaTato diplomová práce je zaměřena na vytvoření bankrotního modelu pro podniky ze stavebního průmyslu v České republice za využití diskriminační analýzy. V teoretické části je vymezen pojem bankrotní model, dále je tato část ... -
Spojitý jednodruhový populační model v biologii
Kozubík, LukášCílem této bakalářské práce je shrnutí některých spojitých jednodruhových populačních modelů včetně ilustrace jejich aplikace. První kapitola se zabývá popisy základních populačních modelů včetně krátkého představení jejich ... -
Experimentální stanovení hydrodynamického zatížení modelu přelévané mostovky
Naiser, DominikDiplomová práce se zabývá experimentálním stanovením hydrodynamického zatížení na přelévaném modelu mostovky. V první části práce autor popisuje rozbor problému spolu se základními fyzikální zákonitosti a principy, které ...