Hydraulický okruh pojezdu dvoucestného vozidla
Hydraulic circle of undercarriage two-way vehicle
Author
Advisor
Škopán, MiroslavReferee
Tomeček, PavelGrade
BAlternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/71114Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/71114
http://hdl.handle.net/11012/71114
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této diplomové práce je návrh hydraulického (hydrostatického) okruhu pohonu dvoucestného vozidla pro jízdu po komunikaci i železnici. Jelikož moje diplomová práce nebude na požadavek vztažena ke konkrétnímu typu silničního vozidla určeného i pro jízdu po železnici, bude moje práce čistě referenčního charakteru. Na požádání mi bylo poskytnuto firmou Bosch Rexroth s.r.o. hydraulické schéma dvoucestného podvozku (viz. příloha), které mi je také výchozím pro nový návrh, dle zadaných parametrů. Práce je zaměřena na zájmy firmy SaZ s.r.o., zabývající se vývojem a přestavbou silničních vozidel na vozidla dvoucestná. V první fázi se jedná o volbu nejvhodnějších komponent pojezdu železničního podvozku v souladu se zadáním. Druhá fáze bude zaměřena na samotný výpočet parametrů pojezdu, nadimenzování systému s konkretizací typového označení komponent. Součástí druhé fáze bude také návrh hydraulicky brzděného systému kolejového podvozku. Poté následuje celkové zhodnocení, případně alternativní řešení daného problému. The aim of this diploma thesis is a concept of hydraulic (hydrostatic) circuit of rail – road vehicle drive for the drive on communication and railway. As my work is not related to a specific type of road vehicle dedicated to a drive on railway, my work is of strictly reference nature. On request I was provided by Bosh Rexroth s.r.o. with a hydraulic scheme of two-way undercarriage (see appendix), which is also a source material for the new concept. My work is focused on interests of SaZ s.r.o., which deals with the development and rebuilding of road vehicles into rail – road vehicles. The first phase is focused on the choice of the most convenient component of railway undercarriage in accord with the assignment. The second phase is oriented on the calculation of travel parameters, dimensioning of systems with concretization of typal mark of components. A part of the second phase is also a concept of hydraulic braking system of rail undercarriage. After that follows a complete evaluation, eventually an alternative solution of given problem.
Keywords
Hydraulický okruh, dvoucestné vozidlo, metoda redukce, hydrogenerátor, hydromotor, podvozek, Hydraulic circle, rail – road vehicle, method of reduction, hydrogenerator, hydromotor, undercarriageLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Dopravní a manipulační technikaComposition of Committee
prof. Ing. Miroslav Rousek, CSc. (předseda) doc. Ing. Miroslav Škopán, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Břetislav Mynář, CSc. (člen) doc. Ing. František Ptáček, CSc. (člen) Ing. Emil Machač (člen)Date of defence
2008-11-06Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/71114Source
ROZUMEK, J. Hydraulický okruh pojezdu dvoucestného vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.Collections
- 2008 [523]