• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • français 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Ouvrir une session
Voir le document 
  •   Accueil de DSpace
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2013
  • Voir le document
  •   Accueil de DSpace
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2013
  • Voir le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nejčastější příčiny chybovosti řídícího letového provozu při poskytování služeb ŘLP

The most frequent causes of air traffic controller errors in the process of providing ATS

Thumbnail
Voir/Ouvrir
review_63971.html (10.60Ko)
final-thesis.pdf (2.800Mo)
Auteur
Čeremetová, Erika
Advisor
Jonák, Jaroslav
Referee
Hammer, Jaromír
Grade
C
Altmetrics
Metadata
Afficher la notice complète
Résumé
Diplomová práca rieši otázky ľudského činiteľa v rámci riadenia letovej prevádzky. Práca je zameraná výlučne na riadiaceho letovej prevádzky a rozoberá vplyvy, ktoré priamo alebo nepriamo na neho pôsobia. Značná pozornosť je venovaná chybám, ktoré sa behom riadenia môžu vyskytnúť, ich analýze a návrhom na ich elimináciu resp. úplne odstránenie. Hlavnou myšlienkou je pochopenie riadiaceho ako ľudského elementu po psychickej stránke a aplikovanie teórie zníženia chýb v riadení letovej prevádzky.
 
In my Master´s thesis I am concerned with the questions of the human factor in air traffic control. The work is mainly focused on the air traffic controller and discusses the influences that directly or indirectly affect the air traffic controller. Considerable attention is paid to the errors that may occur during the management, their analysis and proposals for their elimination, respectively their complete disposal. The main idea is to understand the thinking of the air traffic controller as the human element in an organization and applying theories to reduce the errors in the air traffic control.
 
Keywords
Ľudský faktor, riadenie letovej prevádzky, riadiaci letovej prevádzky, ľudská chyba, stres, záťaž, Human factor, air traffic control, air traffic controler, human error, stress, fatigue, endurance
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Letecký provoz
Composition of Committee
doc. Ing. Slavomír Vosecký, CSc. (předseda) doc. Ing. Karel Třetina, CSc. (místopředseda) Ing. Tomáš Kujal, Ph.D. (člen) Ing. Josef Rada (člen) Ing. Miroslav Smola (člen) prof. Ing. Dušan Kevický, CSc. (člen) Ing. Pavel Štrůbl (člen)
Date of defence
2013-06-10
Result of the defence
práce nebyla úspěšně obhájena
URI
http://hdl.handle.net/11012/71132
Source
ČEREMETOVÁ, E. Nejčastější příčiny chybovosti řídícího letového provozu při poskytování služeb ŘLP [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.
Collections
  • 2013 [476]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire | Theme by @mire NV
 

 

Parcourir

Tout DSpaceCommunautés & CollectionsPar date de publicationAuteursTitresSujetsCette collectionPar date de publicationAuteursTitresSujets

Mon compte

Ouvrir une sessionS'inscrire

Statistiques

Statistiques d'usage de visualisation

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire | Theme by @mire NV