• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Ústav soudního inženýrství
  • 2012
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Ústav soudního inženýrství
  • 2012
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh obchodní strategie realitní kanceláře

Proposal of a Business Strategy for a Real Estate Agency

Thumbnail
View/Open
review_42176.html (3.416Kb)
final-thesis.pdf (1.706Mb)
Author
Stehlík, Michal
Advisor
Škapa, Stanislav
Referee
Pekárková, Lucie
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Předložená diplomová práce, která nese název "Návrh obchodní strategie realitní kanceláře", se zabývá teorií a praxí strategického řízení. Teoretická část pojednává o založení malého nebo středního podniku, předpokladech úspěšného podnikatelského záměru a moderních manažerských metodách. Je zde popsán obecný postup provádění strategické analýzy podniku a z něho vycházející tvorba strategií. V praktické části je analyzován konkrétní nově vzniklý podnik, přičemž je provedena komplexní strategická analýza jednak jeho okolí, tedy socioekonomického a vládního prostředí včetně Porterova modelu konkurenčních sil, jednak je podrobeno strategické analýze rovněž vnitřní prostředí podniku. Na základě získaných poznatků je provedena SWOT analýza. Hlavním přínosem mé práce je zformulování komplexního návrhu optimální strategie pro daný podnik do budoucna. V závěru práce je zhodnocen efekt založení daného podniku.
 
This thesis, entitled "Proposal for a real estate agency business strategy", deals with the theory and practice of strategic management. The theoretical part deals with the establishment of an SME, a successful business plan assumptions and modern management methods. This part describes the process of implementing a strategic analysis of business which introduces the optimal strategy. The practical part is analyzing specific newly formed company, which is a comprehensive strategic analysis conducted both his surroundings, and the government's socio-economic environment, including Porter's competitive forces model, both strategic analysis is also subject to internal company environment. Based on the lessons learned is a SWOT analysis provided. The main contribution of my work is a comprehensive proposal of the optimal strategy for the company in the future. The conclusion evaluates the effect of foundation of the business.
 
Keywords
strategie, marketink, investice, realitní kancelář, makléř, software, strategy, marketing, investments, real estate agency, broker, software
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Realitní inženýrství
Composition of Committee
prof. Ing. Leonard Hobst, CSc. (předseda) doc. Ing. Robert Kledus, Ph.D. (místopředseda) Ing. Milan Šmahel, Ph.D. (člen) Ing. Pavel Klika, Ph.D. (člen) Ing. Andrea Pavlíková (člen)
Date of defence
2012-06-18
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/7759
Source
STEHLÍK, M. Návrh obchodní strategie realitní kanceláře [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2012.
Collections
  • 2012 [96]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV