• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2018
  • Zobrazit záznam
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2018
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Přestavba letounu VUT 051 RAY na dvoumotorovou variantu

Rebuilding of VUT 051 RAY into twin-engine conception

Thumbnail
Zobrazit/otevřít
review_109805.html (10.12Kb)
final-thesis.pdf (4.302Mb)
appendix-1.zip (1.946Mb)
Autor
Jílek, Jan
Vedoucí práce
Píštěk, Antonín
Oponent
Mališ, Michal
Klasifikace
B
Altmetrics
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Diplomová práce se zabývá návrhem přestavby jednomotorového letounu VUT 051 RAY s elektrickou pohonnou jednotkou na dvoumotorovou verzi letounu s názvem VUT 051 RAY-DUO. V práci byl ověřen rozsah centráží VUT 051 RAY-DUO, dále navržena pohonná jednotka s vrtulí v prstenci, stanoveny výkony letounu a ověřena řiditelnost v režimu selhání jednoho z motorů. Návrh nové pohonné jednotky byl ověřen pevnostní kontrolou závěsů prstence a následně byl sestaven rozpočet na přestavbu.
 
The master’s thesis is dealt with the design of rebuilding of VUT 051 RAY which is equipped electric powerplant to twin-engine conception named VUT 051 RAY-DUO. In the thesis was verified the range of centre of gravity position of VUT 051 RAY-DUO then powerplant in ducted fan configuration was designed, performances of the airplane were appointed and controllability during fail one of the engines was analysed. The design of new powerplant was verified by strength analysis and then costing calculation was established.
 
Klíčová slova
VUT 051 RAY-DUO, dvoumotorový letoun, vrtule v prstenci, elektrická pohonná jednotka, ovladatelnost, VUT 051 RAY-DUO, twin-engine aircraft, ducted fan, electric powerplant, controllability
Jazyk
čeština (Czech)
Studijní obor
Stavba letadel
Složení komise
prof. Ing. Antonín Píštěk, CSc. (předseda) doc. Ing. Ivo Jebáček, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Luboš Janko, CSc. (člen) doc. Ing. Josef Klement, CSc. (člen) doc. Ing. Karel Třetina, CSc. (člen) Ing. Miroslav Pešák (člen) Ing. Robert Theiner, Ph.D. (člen) doc. Ing. Vladimír Daněk, CSc. (člen)
Termín obhajoby
2018-06-11
Průběh obhajoby
Jaký je vliv prstenců na stranovou stabilitu? Z čeho byla určena účinnost pohonu? Jaké odpory má skutečná vrtule oproti ideálnímu propulzoru? Jaké je nastavení úhlu vrtule?
Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájena
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/81412
Zdrojový dokument
JÍLEK, J. Přestavba letounu VUT 051 RAY na dvoumotorovou variantu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Kolekce
  • 2018 [485]
Citace PRO

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV
 

 

Procházet

Vše v repozitářiKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit seZaregistrovat se

Statistiky

Zobrazit statistiky využívání

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV