Show simple item record

Rebuilding of VUT 051 RAY into twin-engine conception

dc.contributor.advisorPíštěk, Antoníncs
dc.contributor.authorJílek, Jancs
dc.date.accessioned2019-04-03T22:08:41Z
dc.date.available2019-04-03T22:08:41Z
dc.date.created2018cs
dc.identifier.citationJÍLEK, J. Přestavba letounu VUT 051 RAY na dvoumotorovou variantu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.cs
dc.identifier.other109805cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11012/81412
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá návrhem přestavby jednomotorového letounu VUT 051 RAY s elektrickou pohonnou jednotkou na dvoumotorovou verzi letounu s názvem VUT 051 RAY-DUO. V práci byl ověřen rozsah centráží VUT 051 RAY-DUO, dále navržena pohonná jednotka s vrtulí v prstenci, stanoveny výkony letounu a ověřena řiditelnost v režimu selhání jednoho z motorů. Návrh nové pohonné jednotky byl ověřen pevnostní kontrolou závěsů prstence a následně byl sestaven rozpočet na přestavbu.cs
dc.description.abstractThe master’s thesis is dealt with the design of rebuilding of VUT 051 RAY which is equipped electric powerplant to twin-engine conception named VUT 051 RAY-DUO. In the thesis was verified the range of centre of gravity position of VUT 051 RAY-DUO then powerplant in ducted fan configuration was designed, performances of the airplane were appointed and controllability during fail one of the engines was analysed. The design of new powerplant was verified by strength analysis and then costing calculation was established.en
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrstvícs
dc.rightsStandardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezenícs
dc.subjectVUT 051 RAY-DUOcs
dc.subjectdvoumotorový letouncs
dc.subjectvrtule v prstencics
dc.subjectelektrická pohonná jednotkacs
dc.subjectovladatelnostcs
dc.subjectVUT 051 RAY-DUOen
dc.subjecttwin-engine aircraften
dc.subjectducted fanen
dc.subjectelectric powerplanten
dc.subjectcontrollabilityen
dc.titlePřestavba letounu VUT 051 RAY na dvoumotorovou variantucs
dc.title.alternativeRebuilding of VUT 051 RAY into twin-engine conceptionen
dc.typeTextcs
dcterms.dateAccepted2018-06-11cs
dcterms.modified2018-06-11-18:05:39cs
thesis.disciplineStavba letadelcs
thesis.grantorVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. Letecký ústavcs
thesis.levelInženýrskýcs
thesis.nameIng.cs
sync.item.dbid109805en
sync.item.dbtypeZPen
sync.item.insts2021.11.12 19:20:52en
sync.item.modts2021.11.12 18:26:01en
eprints.affiliatedInstitution.facultyFakulta strojního inženýrstvícs
dc.contributor.refereeMališ, Michalcs
dc.description.markBcs
dc.type.drivermasterThesisen
dc.type.evskpdiplomová prácecs
but.committeeprof. Ing. Antonín Píštěk, CSc. (předseda) doc. Ing. Ivo Jebáček, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Luboš Janko, CSc. (člen) doc. Ing. Josef Klement, CSc. (člen) doc. Ing. Karel Třetina, CSc. (člen) Ing. Miroslav Pešák (člen) Ing. Robert Theiner, Ph.D. (člen) doc. Ing. Vladimír Daněk, CSc. (člen)cs
but.defenceJaký je vliv prstenců na stranovou stabilitu? Z čeho byla určena účinnost pohonu? Jaké odpory má skutečná vrtule oproti ideálnímu propulzoru? Jaké je nastavení úhlu vrtule?cs
but.resultpráce byla úspěšně obhájenacs
but.programStrojní inženýrstvícs
but.jazykčeština (Czech)


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record